سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باقر نیوز


قرآن
نهج البلاغه
صحیفه سجادیّه
دفتر حفظ و نشر
دفتر مقام معظم رهبری
قوه قضائیه
شورای نگهبان
مجلس شورای اسلامی
ریاست جمهوری
بلاگفا
ایرنیک
مشخصات دامنه ها
قاسم روانبخش
کیهان
پرتو سخن
طنز دکتر سلام
قانون اساسی
وبلاگ اصولگرا
چمیل ایران
خبرگزاری فارس
بی باک
رجانیوز
یزد رسا
یزد امروز
یزد فردا
بسیج پیشکسوتان
ساعت و تقویم
خبرگزاری تقریب
یزد بانو
سردار خیبر
آثار آیت الله مصباح یزدی
گوگل
پارسی جو
کلوپ
فیس نما
سایت پیوندها
اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده
فتن
سمن
توفان
گلچینه
تامین اجتماعی نیروهای مسلح
لیست بیمه
فیش حقوق
سایت محمد صالح جوکار
وطن امروز
تریبون
مرابطون
فیروزی
راز قطعنامه
نهم دی
شبکه اصلاع رسانی دانا
افسران جوان
یزد آوا
خوانده شده ها
اطلاع رسانی پرونده قضایی
برج نیوز
میبد ما
نشریه خط حزب الله
صراط نیوز
عصر سیاست
خبرگزاری تسنیم
وبسایت کریمی قدوسی
ثبت نام زائران پیاده اربعین
نسیم آنلاین
تقویم نجومی
مسافت یاب
نتایج آزمون فنی حرفه ای
سید ابراهیم رئیسی
پیشگامان
صدا و سیما
سازمان امور مالیاتی
بنیاد ملی نخبگان
ثبت اختراع
راه راستی گفتگو با...
پارس دهملا
ایتا
ایران معاصر
بانک جامع اطلاعاتی صهیونیسم
سینما مارکت
ایتا
بازتاب برنا
مرکز مالکیت معنوی
سامانه ثنا
سامانه بام بانک ملی
آی آر 24
میل فا
مشرق نیوز

میلاد پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مبارکباد

 


ارسال شده در توسط باقر نیوز
سردار سلیمانی:
تمام توطئه های دشمن با خلق حماسه‌ 22 خرداد نقش بر آب شد

خبرگزاری فارس: فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس گفت: هضم خلق حماسه‌ 22 خرداد برای دشمنان سخت و آنها را در بهت فرو برده ‌و نمی‌خواهند این عظمت را که تبدیل به کابوسی برای آنها شده و تمام نقشه‌های توطئه‌آمیز آنها را نقش بر آب کرده است،‌ باور کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار قاسم سلیمانی در بیانیه‌ای به مناسبت خلق حماسه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: برادران و خواهران عزیز و متدین استان کرمان، به ویژه سروران عزیزم خانواده معظم شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس همانطور که همه شاهد بودیم، در سی‌امین ساگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خداوند متعال با دست قدرتمند این ملت فداکار و عزیز که پیوسته گرهگشای مشکلات نظام اسلامی و مقدس خود بوده‌اند، بار دیگر جمهوری اسلامی را که امروز دشمنان قسم خورده آن را در احاطه و محاصره ‌خود دارند با انتخابی الهی و تاریخی با 40 میلیون رای متحیر و متعجب کرد.
وی در این بیانیه افزوده است: عزیزانم شما با حضورتان در صحنه انتخابات و شورهای قابل افتخار قبل از آن شعور و بالندگی یک ملت فرهیخته را به نمایش گذاشتید که جای بسی افتخار است.
سلیمانی در این بیانیه خاطرنشان کرد: برادران و خواهران، توجه داشته باشید، برای نخستین بار در عالم، حکومتی به نام اسلام که فقیهی حکیم، با تقوا، آگاه و ذوب شده در افکار امام (ره) همچون حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اداره آن را بر عهده دارد، شکل گرفته است و دموکراسی حقیقی برخاسته از متن اسلام را که در تمام تاریخ سیاسی جهانیان بی‌نظیر است را به اجرا گذارده است.
وی در این بیانیه تصریح کرده است: برادران و خواهران عزیز، همسنگران گرانقدرم، امروز دشمن در صدد است، این پیروزی شگفت‌آور را مصادره کند و با سوءاستفاده از احساسات پاک شما موجی ایجاد کند تا این پیروزی عظیم را در ذائقه مردم عزیز تلخ کند.
سلیمانی در این بیانیه گفته است: همه توجه داشته باشید، این نظام میراث همان امامی است که هنوز در غم از دست دادنش اندوهناک هستیم و ما را سفارش به آن کرد، همان سفارشی که پیامبر اکرم (ص) به ثقلین کرد و فقط آن را بالاتر از نماز بر ما واجب کرد و هزاران هزار شهید فقط برای او و در راه آن به شهادت رسیدند و بهترین دوران عمر من و شما در دفاع از آن سپری شد، نکند، خدای ناکرده دشمن از احساسات شما سوءاستفاده کند و شما ناخواسته بر مرکبی سوار شوید که دشمن زین و یراق کرده است.
این فرمانده عالی‌رتبه سپاه در دوران دفاع مقدس در این بیانیه اظهار داشته است: هم‌اکنون ما خنده‌های زهر‌آگین، فتنه‌آمیز و موزیانه دشمنان را می‌شنویم، یقینا هر پیرو امام (ره) و ولایت باید بداند، هر‌گونه تضعیف این نظام و به هر شکلی حرام است، چه برسد به گناهی عظیم‌تر و آن به آتش کشیدن اموال و اماکن آن و رو در رو قرار دادن، برادران و خواهران دینی که می‌باید در یک جبهه بجنگند.
سلیمانی خاطرنشان کرد: عزیزان کاری نشود تا خدای ناکرده، دشمن را شاد کنیم و راهی را برویم که برگشت از آن به دست ما نباشد، نظام اسلامی ما از مترقی‌ترین قوانین برخوردار است و تمام راه‌ها را برای پیگیری هرگونه انحرافی باز گذارده است و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید فرمودند و ما چه فصل‌الخطابی محکم‌تر و مطمئن‌تر از قانون اساسی داریم که حاصل خون هزاران شهید است و شخصیت‌های بزرگ، پاک و شهیدان والامقامی در محضر امام (ره) آن را نگاشته‌اند و ملت ما با رای 99 درصد بر آن صحه گذاشته است.
وی در این بیانیه تصریح کرده است: توقع است، تمام برادران و خواهران در شرایط حساس کنونی هوشیار باشند و به بدخواهان مشروعیت تهاجم علیه اسلام، قرآن، امام راحل و شهیدان را نداده و اجازه ندهید که منحرفان ‌روی نظام شمشیر کشند و همه باید بدانند، ما در دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه که نگهبان حقیقی جمهوری اسلامی و تکیه‌گاه مسلمانان جهان و ارزش‌های آن است، همدل و در یک سنگر واحد قرار داریم و در دفاع از آن لحظه‌ای تردید به خود راه نمی‌دهیم.
فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس گفت: خداوند ما و شما را تایید فرماید و جمهوری اسلامی عزیز را که زیباترین کلمه در عالم هستی است از کید دشمنان حسود و عنود محفوظ و رهبر عزیز و بزرگوارمان را از تمام بلایا در امان بدارد.


ارسال شده در توسط باقر نیوز

مادر شهید کشوری :خانه من ستاد احمدی نژاد است

فاطمه سیلاخوری ، مادر شهید کشوری ، در تماس با پایگاه اطلاع رسانی ستاد هماهنگی حمایتهای مردمی دکتر احمدی نژاد حمایت علنی خود و خانواده شهید را از دکتر احمدی نژاد اعلام کرد و گفت: خانه من الان ستاد دکتر احمدی نژاد است
به گزارش دولت یار متن کامل اظهارات ایشان بدین شرح است:

حقیقتاً تابحال در سیاست دخالت نکردم . حرفهای رهبری عزیز را که می¬شنوم ، خدا خود مرا به سوی دکتر احمدی نژاد می کشاند. خیلی باید بیدار باشیم دشمن بیدار است، با توجه به اینکه اینها اینطور در حال تخریب دکتر احمدی نژاد و آرمانهای انقلاب هستند من هم تصمیم گرفتم حمایتم را علنی کنم .

 


   در جنگ تحمیلی تمام کشورهای ابر قدرت بر علیه ما متحد شده بودند بعد این آقایان دوست دارند با آنها ارتباط بگیرند. می خواهند عزت ملت ایران را زیر سوال ببرند. اگر راهنمایی و حمایت های رهبری نبود نمی توانستیم کار کنیم ، چرا اینها دشمنی می کنند چرا اینها اینقدر دولت را تخریب می کنند ، اسلام  و رهبری را تخریب می کنند؟ چرا اینها مثل قرآن_ پارچه سادات را سر نیزه ها کردند_ بدحجاب ها  را روانه خیابان ها کردند و به همه چیز توهین می کنند. خانم شهید باکری و خیلی ها آمدند اینجا من ایشان را رد کردم . اما الان ازدکتر حمایت میکنم  چون الان به صورت علنی اسلام کوبیده می شود. ما جان برای رهبری فدا می کنیم فقط بیدار باشید!!!
من از زمانی به احمدی نژاد علاقمند شدم که به فقرا رسید. ما اینجا در مازندران آبادانی و سازندگی و پیگیری های آقای احمدی نژاد  را با چشم خودمان می بینیم. احمدی نژاد دردمندها را دوست دارد. اینها وجدان ندارند می خواهند رهبری تنها شود.  بعد چهار سال حمایت خودم را از دکتر احمدی نژاد علنی کردم، منزل من الان ستاد احمدی نژاد است.
  در پایان می گویم این خانواده های شهید که دارند سر شهید خودشان را با دست خودشان می بُرند، خدا به راه راست هدایت بکند.   ان شا ا...


ارسال شده در توسط باقر نیوز

گفتگوی بسیار مهم احمدی نژاد در سیما (رسانه)؛
40روزنامه و صدها سایت علیه دولت فعالند

مجری این برنامه نظر احمدی‌نژاد را درباره نوع اطلاع از نظرات مردم و میزان آزادی رسانه‌ها برای نقد دولت جویا شد که وی پاسخ داد: نقد لازمه زندگی و پیشرفت است اما نباید انحصاری باشد بلکه نظارت عمومی سلامت و پیشرفت را تضمین خواهد کرد و مرز آزادی و نقد باید منافع ملی و حقوق مردم باشد.

 


وی افزود: ما از نقد استقبال می‌کنیم اما معتقدم واژه نقد هم مثل واژه آزادی قربانی شد؛ 24 سال دولت در دست یک گروه بود و علاوه بر آن زمان، اکنون هم آنها با هم هستند؛ در آن زمان‌ها دریچه نقد به طور کامل بسته بود؛ در زمان جنگ یک روزنامه منتقد بود و فقط هفته‌ای یکی دو بار با استفاده از همان آماری که خود دولت ارائه می‌داد، نقد اقتصادی می‌نوشت، اما همان را هم تحمل نمی‌کردند و شعار مرگ بر آن روزنامه می‌گفتند و حتی نخست‌وزیر وقت هشدار می‌داد که اگر تعطیل نکنید برخورد می‌کنم.
احمدی‌نژاد ادامه داد: در 8 سال بعد از آن نیز دولت علیه یک روزنامه منتقد مدام فعالیت می‌کرد و حتی رئیس دولت از تریبون‌های مختلف آن یک روزنامه را تحت فشار قرار می‌داد. در 8 سال سوم نیز کوچکترین نقد، با هجوم سنگین مواجه می‌شد و حتی یادم هست که در دانشگاه خودمان یک استاد یک نقد کوچک منتشر ‌کرد اما آنچنان به او حمله کردند و گفتند تو ضد دوم خرداد و ضد دولت و ضد رئیس جمهور هستی و پیام را دریافت نکرده‌ای.
رئیس جمهور تصریح کرد: اما در این 4 سال در مقابل هجمه بسیار سنگین، عکس‌العمل نشان ندادیم و 4 سال است که بیش از 20 روزنامه و صدها سایت و تریبون حرف‌های ناروا و تهمت و دروغ منتشر می‌کنند. اما ما آنها را در راستای پیشرفت کشور تحمل کردیم و جالب است آن کسانی که آن سه دوره 8 ساله را اداره کردند حالا می‌گویند این دولت از مسیر منحرف شده است درحالی که ما در هر شاخص چند برابر آنها کار کردیم.
وی تصریح کرد: به حول قوه الهی و به مدد امام زمان و ایستادگی رهبری عزیز و ملت ایران ما در سیاست خارجی اکنون در اوج هستیم اما آنها می‌گویند باید به گذشته برگردیم و با آنکه 24 سال کارها در دست آنها بود و اکنون مردم فرد دیگری را انتخاب کردند، باز هم می‌خواهند با تهمت و فحش کارها را به گذشته برگردانند و حتی وقتی می‌گوئیم نقد خود را ارائه دهید، حرفی برای گفتن ندارند و فقط دیگران را متهم می‌کنند و این به معنای سوء استفاده از نقد و آزادی است؛ البته تحمل من بالاست و قبل از این هم گفتم که آنها را بخشیده‌‌ام اما اگر لازم شود بخاطر دفاع از حقوق ملت مجبور خواهم شد که بگویم در این سه دوره 8 ساله چه اتفاقاتی افتاده است و پرونده آنها را باز کنم که امیدوارم این کار لازم نشود.
وی تصریح کرد: ما درباره حرف‌هایی که می‌زنیم سند داریم و هرچه که می‌گوئیم با آدرس روی زمین نشان می‌دهیم و آنها هم باید برای حرف‌هایشان سند ارائه دهند؛ ما که دعوا نداریم ما می‌گوئیم باید منطقی گفتگو کرد و به ملت هم که ایمان داریم و همه باید در برابر انتخاب ملت تسلیم شویم؛ یک بار بعد از 24 سال مردم فردی غیر از آنها را انتخاب کردند اما آنها می‌گویند ملت منحرف شده است درحالی که باید بگذارند عده‌ای غیر از آنها هم کشور را اداره کنند.
احمدی‌نژاد پیشرفت کشور را نیازمند همدلی دانست و خاطرنشان کرد: من خدمتگذار ملت هستم و برای کار در جهت خدمت به مردم خدا شاهد است که حتی یک روز را هم از دست نداده‌ایم.


ارسال شده در توسط باقر نیوز
مسئول کمیته انقلاب در دولت موسوی و از حامیان سرسخت امروز وی
بدحجاب‌ها باید از گذرنامه، گواهینامه و حق تحصیل محروم شوند

جمع کردن گشت‌های ارشاد شاید مهم‌ترین وعده‌ای بود که میرحسین موسوی در اولین کنفرانس خبری خود پس از 20 سال سکوت بیان کرد. وعده‌ای که به گفته‌ی ابوالفضل فاتح مسئول کمیته رسانه و تبلیغات موسوی، بیش از 2 هفته بر روی آن کار شده بود. اگرچه برجسته کردن این وعده توسط روزنامه‌های حامی کروبی نشان از برنامه‌ی بعدی آن‌ها برای نقد موسوی از این زاویه داشت، به طوری که ابطحی از وعده دادن میرحسین در حوزه مسائل غیرمرتبط با ریاست جمهوری انتقاد کرد.

اما آنچه که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته، این است که گشت‌های منکرات نخستین بار در همان دولت موسوی شکل گرفته است و مسئول کمیته انقلاب اسلامی در دولت وی که از اعضاء مجمع روحانیون مبارز است و در حال حاضر نیز از حامیان سرسخت موسوی است، مردادماه سال 65 در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود: با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی، بدحجاب ها ازگذرنامه، گواهینامه رانندگی و دانشگاه محروم می شوند.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط باقر نیوز

تأملی بر مصاحبه آقای هاشمی با ارائه یک سند مهم

مصاحبه آقای هاشمی رفسنجانی با آقای زادسر که اخیراً انتشار یافته، حاوی نکاتی است که برای افکار عمومی به تحلیل نیاز دارد:

قاسم روان بخش

1) نوع ادبیات این مصاحبه در شان آقای هاشمی نیست. جا داشت ایشان که این مصاحبه را بازبینی کردهاند قدری از فخامت آن میکاستند؛ زیرا این نوع ادبیات از عباراتی که در باره رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید به کار گرفته میشود بسیار فرا تر است! به عنوان نمونه “ حضرت آقا چنین فرمودند... وحضرت ایشان .....”

ایشان در این مصاحبه بیش‌تر، خود را ستوده، میگوید «من ورهبری لازم ملزوم و مکمل هم دیگرهستیم» به نظر می‌رسد این جمله به جای این که ستایش وتعریف از رهبری باشد تنقیص ایشان است. با مراجعه به کتاب خاطرات آقای هاشمی روشن میشود که ایشان در مواردی افتخارات جنگ را نیز به نفع خود مصادره کرده است! درحالی که مردم ما به خوبی میدانند همه افتخارات نظام مرهون تدبیرهای داهیانه حضرت امام (ره) ومقام معظم رهبری است. از سوی دیگر بیش‌تر مشکلاتی که برای ملت ونظام پیش آمده محصول فشارهای بیجا و مشاوره های متوقعانه بوده است؛این نکته را امام عزیزمان در باره انتخاب آقای بازرگان و ریاست جمهوری بنی صدر و قائم مقام رهبری منتظری در نامه 6/1/67به آن اشاره کرده‌اند” واللَّه قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را ساده لوح می‌دانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیلکرده که مفید برای حوزه‌های علمیه بودید و اگر اینگونه کارهاتان را ادامه دهید مسلماً تکلیف دیگری دارم و می‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌کنم. واللَّه قسم، من با نخست وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی می‌دانستم. واللَّه قسم، من را‡ی به ریاست جمهوری بنی صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.” صحیفه نور، ج21‌، ص: 332

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط باقر نیوز
از سخنرانی مقتدرانه رئیس‌جمهور ایران در دوربان
تکرار حماسه کلمبیا در ژنو: نژادپرستان مهاجم هو شدند، احمدی‌نژاد تشویق+عکس و فیلم

پس از آنکه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به عنوان سخنران رسمی در اجلاس ضدنژادپرستی "دوربان 2" پشت تریبون قرار گرفت، یک نژادپرست با پرتاب یک شی به سمت دکتر احمدی‌نژاد حمله کرد که توسط حاضران در سالن هو شد.

به گزارش رجانیوز، پس از این اقدام و بیرون کردن وی و همدست صهیونیستش از سالن، حضار به صورت ممتد به تشویق احمدی‌نژاد پرداختند.

رئیس‌جمهور در واکنش به این اقدام، گفت: من از همه حضار عزیز استدعا دارم که اینها را ببخشند اینها بی‌اطلاع هستند. این بخش از سخنان دکتر احمدی‌نژاد باز هم با تشویق حاضران همراه شد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

رئیس‌جمهور سپس با آرامش سخنان خود را آغاز کرد.

دکتر احمدی‌نژاد در سخنرانی خود به نژادپرستی رژیم صهیونیستی و هولوکاست اشاره کرد که این سخنان وی با خشم نمایندگان دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی مواجه شد و نمایندگان هلند، فنلاند، کانادا و فرانسه جایگاه خود را ترک کردند.

متن کامل سخنان رئیس‌جمهور در این اجلاس به شرح زیر است:

رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه صهیونیسم جهانی مظهر تمام عیار نژادپرستی است، تصریح کرد: باید کوشید تا به سوء استفاده صهیونیست ها و حامیان آنان از ابزار سیاسی بین المللی پایان داد و با احترام به خواست ملت‌ها، عزم دولت‌ها را در راه ریشه کن کردن این نژادپرستی آشکار جذب کرد و شجاعانه در مسیر اصلاح مناسبات و سازوکارهای بین‌المللی گام نهاد.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط باقر نیوز
در اقدامی کم‌نظیر؛
کاروان زائران پیاده کربلا وارد طبس شدند

خبرگزاری فارس: کاروان بزرگی که از مشهد قصد عزیمت به کربلا با پای پیاده را دارد، ساعتی پیش وارد طبس شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، در این اقدام کم‌نظیر، کاروان 60 نفره انصارالحسین مشهد با ورود خود به شهرستان طبس، مورد استقبال بی‌نظیر مردم این شهرستان قرار گرفتند.
در این مراسم استقبال که امام جمعه طبس،‌ فرماندار، جمعی از مسئولان شهرستان و خیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) حضور داشتند، مردم مسیر چهار کیلومتری دانشگاه تا میدان امام این شهرستان را با کاروان همراه شدند.
محمد رجبی، سرپرست این کاروان در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس گفت: علت طی این مسافت طولانی با پای پیاده، عشق و ارادت به حضرت امام حسین (ع) و هدف اصلی نیز اشاعه فرهنگ عاشوراست.
وی افزود: این سفر از 17 فروردین‌ماه جاری آغاز شده و 49 روز به طول خواهد انجامید.
رجبی عنوان کرد: این کاروان در مسیر خود از استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و خوزستان عبور می‌کند و در سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر، وارد این شهر خواهد شد.
این کاروان از سوی مجتمع اسلامی بقیه‌الله الاعظم مشهد اعزام شده و هشتمین کاروان اعزامی به سوی کربلای معلی است.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های مسیر از جمله نهادهای حمایت‌کننده این مسیر هستند.
انتهای پیام/ش30


ارسال شده در توسط باقر نیوز

مراقب جریان بدلی باشیم 

1. همواره در طول تاریخ، دو جریان حق و باطل به موازات یکدیگر حرکت کرده، گاهی حق بر باطل پیروز گشته و گاه باطل بر حق چیره می‌شده است. در این مصاف، پیامبران، امامان معصوم(ع) و علمای مجاهد و نستوه که به منزله پیامبران بنی‌اسرائیل بلکه افضل از آن‌ها هستند، جبههِ حق را نمایندگی و در این راه، سختی‌های فراوانی را تحمل کرده، تا مرز شهادت در راه خدا پیش رفته‌اند؛ از سوی دیگر طاغوت‌ها و همدستان آن‌ها، منحرفان و دنیاپرستان، پیشگام جریان باطل بوده و برای نابودی جریان حق کمر همت بسته‌اند.

2. استراتژی جریان باطل همواره این‌گونه است که قبل از فراگیری گفتمان جریان حق، به‌صورت سخت‌افزاری با آن روبه‌رو شده، با جنگ و خونریزی درصدد نابودی آن برمی آید ولی هنگام حاکمیت جریان حق، از برخورد مستقیم فیزیکی دست کشیده به صورت نرم‌افزاری به مصاف با حق حاضر می‌شود! برای مثال، زمانی که هنوز پیامبر(ص) بر سرزمین مکه و منطقه جزیرة‌العرب کاملا‌ً حاکم نشده بود، ابوسفیان و همدستانش بارها با جنگ‌های متعدد و توطئه‌های مختلف برای از میان برداشتن پیامبر(ص) و یارانش همصدا شدند؛ ولی هنگامی‌که مکه فتح شد و مسلمانان قدرت گرفتند، ابوسفیان و حامیانش نیز به حسب ظاهر مسلمان شدند و در قالب دیگری به مبارزه با پیامبر(ص) پرداختند.

3. تردیدی نیست که دشمنان برای از میان برداشتن دین حق، با شعار دین‌خواهی و با روش‌ها و ابزار دینی و مذهبی وارد می‌شوند. به‌عنوان نمونه، مخالفان اسلا‌م و پیامبر(ص) در مدینه در مقابل مسجدالنبی(ص) مسجدی ساختند تا از آن پایگاه برای مقابله با مسجد تقوی و جریان حق، بهره‌گیرند. این مسجد از سوی خداوند عزوجل، «ضرار» نام گرفت و از پیامبر(ص) خواسته شد که آن‌را تخریب کند. پس از پیامبر (ص) نیز  علی(ع) ،امام حق راکسانی خانه‌نشین کردند که از یک طرف شعار دین و ارزش‌ها داده، خود را از همراهان پیامبر(ص) معرفی می‌کردند و از سوی دیگر به برخی روش‌ها و منش‌های حضرت مثل زهد و ساده‌زیستی و پایبندی به اصول، تظاهر می‌کردند. به‌راستی مگر خوارج نهروان با همین استراتژی، علی(ع) را که اسوهِ تقوی و عدالت و زهد و ساده‌زیستی بود به مصافش نرفتند؟! و آیا جز این بود که حادثه آفرینان عاشورا با نام دین و با شعار «یا خیل‌ا... ارکبی و بالجنة ابشری») آن هم  پس از اقامه نمازظهر به جماعت! امام معصوم حسین بن علی(ع) را با بدترین وجه سر بریدند و به یکدیگر تبریک نیز گفتند؟! و آیا چنین نبود که بنی‌عباس با همین استراتژی و ابزار، امامان(ع) را یکی پس از دیگری از صحنه سیاست کنار گذاشته، تحت سخت‌ترین شرایط و شکنجه‌های فراوان به شهادت ‌رساندند؛ تاریخ صحبت‌های دروغین مأمون به ساحت مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و تعابیری از قبیل این‌که «من به امام عشق می‌ورزم» را فراموش نمی‌کند.

4. به‌رغم فشارهای سنگین و سختی‌های فراوان، گفتمان مکتب تشیع شکل گرفت و توسعه یافت. براساس همان استراتژی، دشمنان با گروه‌سازی‌های حساب‌شده در پوشش دین، در تلا‌ش بوده و هستند که دین ناب را از صحنه خارج کنند. گروه‌هایی مانند وهابیت، بهائیت، صوفیه، شیخیه، و... در همین راستا طراحی شده و می‌شوند. این نوع فرقه‌سازی امروز در غرب به‌مراتب بیش‌تر از شرق در حال تأسیس است.

5. با تحقق انقلا‌ب اسلا‌می و حاکمیت گفتمان امام(ره) و شتاب در صدور این فرهنگ به جهان، غربی‌ها به‌ویژه آمریکا، با تأسیس طالبان و به حاکمیت رساندن آن‌ها کوشیدند تا اسلا‌م را در جهان، بدنام و از اقبال جوانان به اسلا‌م ناب محمدی (ص) جلوگیری کنند؛ اما طولی نکشید که دستان شوم آمریکا از پشت پرده آن ها بیرون آمد و چهره واقعی‌شان برملا‌ شد.

6. این استراتژی به اندازه‌ای پر جاذبه است که سیاستمداران آمریکایی نیز این روزها با انتخاب اوباما در داخل کشورشان  به آن روی آورده ‌اند. آن‌ها فهمیده‌اند که دیگر گفتمان جنگ‌طلبی و ارعاب و فشار در جهان، ثمربخش نیست. از این‌رو با ادبیاتی سخن می‌گویند که چندان با گفتمان امام(ره) و انقلا‌ب سر تعارض نداشته باشد. سیاستمداران کاخ سفید باتوجه به این نکته بر شخصیتی متمرکز شدند که تا حدودی بتواند با این ادبیات سخن بگوید و جامعه بشری نیز بتواند آن‌را باور کند. چرا که دیگر برای گفتمان بوش دردنیا پذیرش وجود ندارد. اوباما با شعار «تغییر»، حمایت از محرومان را در سرلوحه کار خویش قرار دارد تا با این ادبیات به جنگ گفتمان ارزشی و مردم م‌داری برود! او در ترکیه قبل از آغاز سخنرانی به ساعت خودش نگاهی کرد و گفت: «نیم ساعت به اذان ظهر بیش‌تر فرصت نداریم باید طوری صحبت کنیم که تا اذان ختم شود»(آفتاب یزد، 19/1/88، ص11) وی در سخنرانی دیگری در پارلمان ترکیه اظهار داشت: ما به‌دنبال اصل احترام به منافع متقابل و مشترک با جهان اسلا‌م هستیم و دیدگاه‌های مشترک را بین طرفین جست‌وجو می‌کنیم. من از دین اسلا‌م که طی قرن‌ها در تکوین جهان مشارکت داشته، بسیار تقدیر می‌کنم. آمریکا هرگز با جهان اسلا‌م در جنگ نیست و ما شرکای جهان اسلا‌م محسوب می‌شویم.(همان)

خانم کریستین امان‌پور طی یادداشتی دربارهِ ضرورت اتخاذ چنین موضعی از سوی اوباما  می‌نویسد: «آمریکا در مواجهه با جهان اسلا‌م راهی تازه در پیش گرفته که بر احترام دوطرفه بنا شده و الگوی کهنه‌ای که روابط ایالا‌ت متحده با دیگران را در جنگ علیه ترور تشکل می‌داد جای خودش را به سیاست عملگرایانه استراتژیک داده است تا بتوانیم با بزرگ‌ترین چالش‌های جهانی دوران معاصر روبه‌رو شویم. اوضاع عوض شده است.»

وی در ادامه می‌نویسد: «وقتی اوباما در فرانسه در پاسخ به دانشجویان گفت زندان گوانتاما را می‌بندد و آمریکا دیگر شکنجه نخواهد کرد، با تشویق دانشجویان روبه‌رو شد و در جمهوری چک برای شنیدن سخنرانی هسته‌ای‌اش هزاران نفر برایش کف زده‌اند.»(اعتماد ملی، 19/1/88، ص5) البته اوباما در عمل، نسبت به دولت بوش تفاوتی نکرده است. در افغانستان و عراق و فلسطین آدم می‌کشد، از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت و تحریم ایران را تمدید می‌کند؛ ولی در برخورد با مسلمانان و جهان اسلا‌م از چنین ادبیاتی بهره می‌گیرد، نه از ادبیات بوش که می‌گفت به‌دنبال ایجاد جنگ‌های صلیبی و خشکاندن ریشه مسلمانان و... هستیم.

7. در داخل کشور ما نیز طی چهار سال گذشته و با روی کارآمدن دکتر احمدی‌نژاد، گفتمان به اصطلا‌ح «اصلا‌ح‌طلبی» جای خود را به گفتمان" امام و انقلا‌ب" داده و به تعبیر مقام معظم رهبری، گفتمان امام و انقلا‌ب احیاشده است. در این شرایط که حتی ادبیات آمریکایی‌ها هم عوض شده، معلوم است که شاخص‌های گفتمان اصلا‌ح‌طلبی دیگر جاذبه‌ای ندارد شعارهای جامعه مدنی، توسعه سیاسی، سازش با آمریکا و... رنگ‌باخته، جای خودش را به عدالت‌طلبی، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن، ارزش‌های دفاع مقدس و... داده است. طبیعی است که سیاستمداران کهنه‌کار احزاب کارگزاران، مشارکت، سازمان مجاهدین، گروهک منحله نهضت آزادی و... با ارزیابی اوضاع به‌خوبی درک کنند که برای حضور در عرصه انتخابات  باید از گزینه‌ای که نماد تفکر اصلاح طلبی است،گذشت و  شخصیتی را وارد میدان کرد که کم و بیش رنگ و بوی گفتمان انقلا‌ب و امام(ره) بدهد گر چه دل در گروی همان گفتمان اصلاح طلبی دارد. و در این شرایط جز از این طریق نمی‌توان به مصاف احمدی‌نژاد رفت.

منبع:http://ravanbakhsh.blogfa.com/post-153.aspx


ارسال شده در توسط باقر نیوز

گزارش النهار از رابطه سازمان جاسوسى اسرائیل با بن لادن
همکارى موساد با القاعده لو رفت

یک روزنامه الجزایری از آموزش جوانان این کشور توسط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی برای پیوستن به القاعده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه النهار، که به مراکز نظامی الجزایر نزدیک است، اسرائیل از یک سال پیش تاکنون، پایگاه هایی را در سرزمین های اشغالی برای آموزش جوانان مغربی و الجزایری در کشورهای عربی در زمینه نظامی و جاسوسی و عملیات تروریستی راه اندازی و فعال کرده است.
به نوشته النهار، در این پایگاه ها، سربازانی از الجزایر، مغرب و یمن هستند که با پاسپورت های تقلبی وارد خاک اسرائیل می شوند.
به نوشته این روزنامه، اعضایی که از سوی عناصر موساد آموزش می بینند، اکثراً جوانانی با تابعیت اروپا هستند.
روزنامه النهار نوشت: بسیاری از آنها در پایگاه های سری که با گروه های القاعده در اروپا در ارتباط هستند، آموزش می بینند.
به نوشته النهار این منابع اظهار داشتند: براساس اطلاعات به دست آمده میان فعالیت های تروریستی در منطقه شمال آفریقا و ساحل آفریقا و طرح های موساد در زمینه آموزش و جذب افراد تحت نظارت القاعده در مغرب ارتباط وجود دارد.
این روزنامه الجزایری با استناد به مدارک و شواهدی متذکر شده است: یک تحلیلگر نظامی در سفارت اسرائیل در موریتانی، گزارشی امنیتی و سری را درباره فعالیت های گروه های مسلح در منطقه صحرا تهیه کرده است و این شخص ارتباط زیادی با گروه های شورشی در مالی و نیجریه داشته است.
به نوشته النهار براین اساس مشخص می شود که موساد با شاخه های القاعده و عملیات آنها علیه منافع کشورهای دیگر در رابطه بوده است. این روزنامه در پایان یادآور شده است که تلاش اسرائیل در این زمینه به گرایش های جدید دولت آمریکا درباره عراق، خاورمیانه و نیز فراهم ساختن همکاری با کشور مغرب عربی مربوط است.
از قبل هم این تردید وجود داشت که القاعده هیچ گاه علیه آمریکا دست به ماجراجویی نزده است. حتی در حادثه 11 سپتامبر هم این فقط آمریکایی ها بودند که مسئولیت آن را به گردن عوامل بن لادن انداختند.
منبع

ارسال شده در توسط باقر نیوز
<      1   2   3   4      >