سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باقر نیوز


قرآن
نهج البلاغه
صحیفه سجادیّه
دفتر حفظ و نشر
دفتر مقام معظم رهبری
قوه قضائیه
شورای نگهبان
مجلس شورای اسلامی
ریاست جمهوری
بلاگفا
ایرنیک
مشخصات دامنه ها
قاسم روانبخش
کیهان
پرتو سخن
طنز دکتر سلام
قانون اساسی
وبلاگ اصولگرا
چمیل ایران
خبرگزاری فارس
بی باک
رجانیوز
یزد رسا
یزد امروز
یزد فردا
بسیج پیشکسوتان
ساعت و تقویم
خبرگزاری تقریب
یزد بانو
سردار خیبر
آثار آیت الله مصباح یزدی
گوگل
پارسی جو
کلوپ
فیس نما
سایت پیوندها
اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده
فتن
سمن
توفان
گلچینه
تامین اجتماعی نیروهای مسلح
لیست بیمه
فیش حقوق
سایت محمد صالح جوکار
وطن امروز
تریبون
مرابطون
فیروزی
راز قطعنامه
نهم دی
شبکه اصلاع رسانی دانا
افسران جوان
یزد آوا
خوانده شده ها
اطلاع رسانی پرونده قضایی
برج نیوز
میبد ما
نشریه خط حزب الله
صراط نیوز
عصر سیاست
خبرگزاری تسنیم
وبسایت کریمی قدوسی
ثبت نام زائران پیاده اربعین
نسیم آنلاین
تقویم نجومی
مسافت یاب
نتایج آزمون فنی حرفه ای
سید ابراهیم رئیسی
پیشگامان
صدا و سیما
سازمان امور مالیاتی
بنیاد ملی نخبگان
ثبت اختراع
راه راستی گفتگو با...
پارس دهملا
ایتا
ایران معاصر
بانک جامع اطلاعاتی صهیونیسم
سینما مارکت
ایتا
بازتاب برنا
مرکز مالکیت معنوی
سامانه ثنا
سامانه بام بانک ملی
آی آر 24
میل فا
مشرق نیوز

                                                                    

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: کاهش نرخ بیکاری و افزایش رشد اقتصادی در دولت نهم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طی گزارشی در جلسه مشترک دولت و مجلس از کاهش نرخ بیکاری، افزایش رشد اقتصادی و صادرات غیر نفتی کشور در سال‌های 83 تا 87 خبر داد.

غلام‌رضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طی گزارشی در جلسه مشترک دولت و مجلس به مقایسه برخی از آمارهای اقتصادی کشور بین سال‌های 83 تا 86 و پیش‌بینی سال 87 پرداخت.

در این گزارش آمده است، دولت در سال‌های 83، 84، 85 و 86 از محل صادرات نفت و گاز به ترتیب معادل 32/36، 82/53، 46/62، 76/81 میلیارد دلار کسب کرده و پیش‌بینی می‌شود در سال 87 نیز 75 میلیارد دلار درآمدزایی داشته باشد.

این گزارش حاکی است: درآمدهای مالیاتی با احتساب مالیات عملکرد نفت در سال 84 معادل 13 هزار و 400 میلیارد تومان بوده است. سهم مالیات در درآمد ناخالص داخلی 1/6 درصد و سهم مالیات نسبت به هزینه‌های جاری 6/36 درصد بوده است.

درآمدهای مالیاتی با احتساب مالیات عملکرد نفت در سال 87 معادل 19 هزار و 180 میلیارد تومان بوده است. سهم مالیات در درآمد ناخالص داخلی 9/7 درصد و سهم مالیات نسبت به هزینه‌های جاری 6/45 درصد بوده است.

در این گزارش آمده: درآمدهای مالیاتی با اندکی تفاوت تقریبا مطابق برنامه پیش‌رفته است.

بنابراین گزارش صادرات غیرنفتی در سال 83 معادل 7 میلیارد و 540 میلیون دلار و واردات کالا در این سال 38 میلیارد و 200 میلیون دلار بوده است. صادرات غیرنفتی در سال 84 معادل 10 میلیارد و 550 میلیون دلار سال 85 معادل 13 میلیارد و 80 میلیون دلار و در سال 86 معادل 15 میلیارد و 640 میلیون دلار و بوده است.

طی چهار سال گذشته ارزش صادرات غیرنفتی از رشد مثبت برخوردار بوده و جلوتر از پیش‌بینی برنامه چهارم تحقق یافته است.

در ادامه این گزارش در خصوص نرخ رشد اقتصادی در سال‌های 83، 84، 85 و 86 آمده است: نرخ رشد اقتصادی در این سال‌ها به ترتیب معادل 8/4، 7/5، 2/6 و 7/6 درصد بوده است.

وی همچنین نرخ بیکاری سال‌های 83 تا 86 را به ترتیب 30/10، 5/11، 2/11 و 8/9 درصد عنوان کرده است.

براساس این گزارش پیش‌بینی برنامه چهارم این بوده که در سال پایان برنامه یعنی سال 88 نرخ بیکاری یک رقمی شود که براساس آمار مرکز آمار ایران دو سال پیش این هدف محقق شده است.   منبع


ارسال شده در توسط باقر نیوز

     درمردادماه 1359 هنگامی که منطقه شدیداً زیر آتش توپهای دشمن قرارداشت و فرستنده رادیویی قصر شیرین هم مورداثابت قرار گرفته بود یک شب یک کامیون با چراغ خاموش به فرستنده وارد شد که پر از قطعات یدکی بود. مسئولین فرستنده بهت زده شده بودند که چرا اینها را فرستادند؟! آنها می گفتند ما درخواستی ندادیم و اصلاً نیازی به این قطعات نداشتیم و در انبار هم اضافه داریم. به هرحال چیزی بود که از بالا ارسال کرده بودند و کسی نمی توانست آنرا عودت دهد و مجبور بودند تخلیه کنند. برادرها آنشب کمک دادیم و این کامیون را تخلیه و به انبار منتقل کردند. راننده کامیون اینها را از باختران(کرمانشاه) آورده بود. اکثر محموله بیشتر لامپهای بزرگی بود که زیر آن چرخ داشت و می گفتند به آرامی حمل شود. بعد از چند روز معلوم شد این محموله به دستور قطب زاده توسط یک هواپیما برای فرستنده قصرشیرین ارسال شده بود و اکثر اینها کمتر از دو ماه بعد به دست دشمن افتاد. و ما شاهد یک نمونه خود فروختگی لیبرالها و خیانتشان بودیم.


ارسال شده در توسط باقر نیوز

     شهید شیخ فضل‌ا... نوری از جمله روحانیونی بود که در پیروزی نهضت مشروطه نقش مهمی ایفا کرد؛ اما، پس از مشاهده انحراف این نهضت بنای مخالفت با روشنفکران غرب‌زده گذاشت. او خواستار مشروطه مشروعه بود و مشروطه‌ای را که بنای آن بر‌پایه قوانین اسلامی کشورهای غربی و الگوبرداری از تمدن و فرهنگ غربی بود را رد می‌کرد. او از نخستین عالمان اسلامی بود که به نقشه استعمار در جهت اسلام‌ز‌دایی و جایگزین کردن حکومت لائیک تحت پوشش مشروطه و قانون اساسی پی‌برد و سعی کرد تا اجازه ندهد ملی‌گرایی به جای اسلام‌گرایی بنشیند و به نام آزادی و دموکراسی‌، بی‌بند و باری غربی در جامعه اسلامی حاکم شود.
پس از فتح تهران که مشروطه‌خواهان از هر سو به تهران هجوم آوردند و حکومت استبدادی محمدعلی شاه را سرنگون کردند، بواسطه انحرافات بسیاری که در میان ایشان وجود داشت و دست‌های خارجی که آنها را هدایت می‌کرد، منزل شیخ فضل‌ا... نوری را که از رهبران اصلی مشروطیت و از نخستین قیام‌کنندگان برای ایجاد عدل و برچیدن بساط ظلم بود محاصره کردند.

                                    

یک نفر از سفارت روس وارد خانه شد و از ایشان خواست که به سفارت روسیه پناهنده شوند. اما شیخ بشدت مخالفت کرد بعد، آن شخص اظهار کرد که اگر حاضر نمی‌شوید بیایید لااقل پرچم را بالای در خانه نصب نمایید باز هم شیخ فضل‌ا... جواب داد که «اسلام زیر بیرق کفر نمی‌رود» و فرمود: «آیا رواست که من پس از هفتاد سال که محاسنم را برای اسلام سفید کرده‌ام حالا بیایم بروم زیر بیرق کفر؟»‌
پس از آن شیخ همه اطرافیان را مرخص کرد تا به ایشان آسیبی نرسد. سرانجام شیخ فضل‌ا... را دستگیر کرده و پس از سه روز محاکمه‌ای صوری تشکیل داده و یکی از منحرفان روحانی‌نما حکم اعدام ایشان را صادر کرد. در آستانه اعدام، یکی از رجال وقت با عجله برای او پیغام آورد که شما این مشروطه را امضا کنید و خود را از کشتن برهانید. ایشان در جواب گفت: « دیشب رسول خدا را در خواب دیدم فرمودند: فردا شب مهمان منی و من چنین امضایی نخواهم کرد». مرحوم جلال آل‌احمد در کتاب خدمت و خیانت روشن‌فکران می‌نویسد:

«من نعش آن بزرگوار را بر سردار همچون پرچمی می‌دانم که به علامت استیلای غرب‌زدگی پس از 200 سال کشمکش بر بام سرای این مملکت افراشته شد».

یپرم خان ارمنی:

با حاکم شدن انقلابیون مشروطه خواه یپرم خان ارمنی که از متواریان روسیه بود به عنوان رئیس نظمیه تهران منصوب شد!!؟ وی مجری اعدام رهبر نهضت، شیخ فضل ا... نوری گردید.

آقا همانطور که روی صندلی نشسته بود و دو دستش را روی عصا تکیه داده بود, به طرف چپ نصفه دوری زد وسرش را برگرداند و با تغییر گفت: یپرم تویی؟ یپرم گفت: بله, شیخ فضل ا... تویی؟ آقا جواب داد بله منم. یپرم گفت: تو بودی که مشروطه را حرام کردی؟ آقا جواب داد: بله من بودم و تا ابدالدهر هم حرام خواهد بود. موسسین این مشروطه، هم لامذهبین صرف هستند و مردم را فریب داده‌اند.

     یپرم قصی القلب پس از به دار آویختن شیخ فضل ا... نوری دستور جسارت به جنازه را صادر می کند و در اداره نظمیه عواملش با بی شرمی مدتها جنازه را مورد اهانت و ضرب و جرح قرار می دهند. سپس خودش می آید و چنان جسارتی به جنازه می کند که انسان از گفتنش شرم دارد و بعد هم از تحویل دادن جنازه به صاحبانش امتناع و تصمیم به سوزاندن آن می گیرد!!؟ عضدالملک توسط یک سرهنگ به یپرم پیام می دهد تا جنازه را تحویل دهد. یپرم باز سر سختی کرده  می گوید: این لاشه باید سوزانده شود!! سرهنگ یک حرفی به او می‌زند که در او موثر واقع می شود. وی به یپرم می گوید: امروز مسلمانها همه مست و خواب هستند. ولی طولی نخواهد کشید که همه هوشیار و بیدار خواهند شد. آن وقت این عمل شما که رییس نظمیه هستید یک کینه بزرگی از ملت ارامنه در دل مسلمانها که اکثریت این مملکت را درست می کنند خواهد انداخت، که ابدا به صلاح ارامنه نیست، دیگر خود دانید. یپرم فکری کرده می گوید. بسیار خوب به نظمیه تلفون کنید که لاشه را به صاحبانش رد کنند.

نکته:

      نقل می کنند در همان زمانی که شیخ فضل ا... نوری در مصاف با روشنفکران غرب زده و عوامل بیگانگان در ستیز بود و مشروطه مشروعه را مطرح ساخت و با اصرار و پافشاری اش باعث شد تا مجبور شوند متتمم هایی به قانون اساسی ( از جمله نظارت شش نفر از علمای طراز اول بر مصوبات مجلس) اضافه کنند، در مردم نیز دو دستگی بوجود آمد. یک عده مشروطه خواه و یک عده مشرعه خواه شدند. گویا در شهر خودمان یکی به دیگری می گوید مشروطه خواهی یا مشروعه خواه؟ وی می گوید: من دنبال یک لخمه نون حلالم ببرم برا زن و بچّم، اینا مال آدمای بیکّاره!!

 

 منابع مرتبط:

شهادت شیخ فضل‌الله نوری رهبر نهضت مشروطه

جنایتهای یپرم ارمنی و حمایتهای تاریخ فروشان فارس از وی!

 


ارسال شده در توسط باقر نیوز

آغاز ناز و کرشمه های انتخاباتی

قاسم روان بخش

1. در حکایت آمده است روزی یک جوان روستایی و محروم که برای انجام خدمت سربازی به پادگانی اعزام شده بود، در چند روز اول سخت دچار تردید بود که فرار کند یا به خدمت ادامه دهد؛ شب هنگامی که چند ساعت بر سر پست می‌ایستاد با خود می‌گفت: فردا فرار می‌کنم؛ ولی صبح که بر سر میز صبحانه می‌نشست، تصمیم بر ماندن می‌گرفت. پس از صبحانه که برای تمرین‌های سخت برده می‌شد به فکر فرار می‌افتاد؛ اما بر سر سفره ناهار، ماندن را بر فرار ترجیح می‌داد! بالا‌خره چند روزی گذشت و او در حال تردید به سر می‌برد؛ می‌مانم، فرار می‌کنم، می‌مانم... . این سرباز در عالم خیال خود چنین می‌پنداشت که همه در یک نوع تردید به سر می‌برند! از این‌رو، هنگامی که برای تمرین به میدان پادگان برده شده بود و فرمانده به سربازها دستور بشین و پاشو می‌داد، این سرباز تصور کرد که فرمانده هم مثل او دچار تردید شده و نمی تواند تصمیم بگیرد؛ به همین سبب با صدای بلند گفت: آقای فرمانده! لطفا تصمیم خودتان را بگیرید که ما بنشینیم یا پا شویم؟!

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط باقر نیوز

 « دولت در انجام اصلاحات اساسی و مبارزه با مفاسد تنهاست »

 رئیس‌جمهور گفت: بر خلاف هجمه‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه دولت انجام می‌شود، دولت توفیقات زیادی داشته و تصمیمات اقتصادی عالمانه و شجاعانه‌ای اتخاذ کرده است. دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار علما و روحانیون استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه کشورمان در دو سال گذشته یکی از سخت‌ترین شرایط بعد از انقلاب را سپری کرده، خاطر نشان کرد: در دو و نیم سال گذشته دشمنان به منظور متلاشی کردن کشور، سنگین‌ترین تهدید نظامی و تحریم‌های اقتصادی را اعمال کرده‌اند اما به فضل الهی با درایت و تلاش مضاعف، توانستیم با موفقیت از عقبه‌های سنگین عبور کنیم و بدانید که همه این فشارها در هم خواهد شکست. رییس قوه مجریه با تاکید بر اهتمام جدی دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: دولت در انجام اصلاحات اساسی و مبارزه با مفاسد تنها ست اما با توکل به خدا، حمایت‌های رهبری عزیز و ملت ایران پیروزی دور از دسترس نیست.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: در افتادن با گردن کلفت‌هایی که همه چیز را برای خود می‌خواهند و سیستم‌های پولی و اقتصادی وسیعی را در اختیار دارند و با کوچکترین اعمال فشاری به سرعت فعال می‌شوند گر چه دشوار است اما دولت در قطع دست‌های فاسد کاملاً جدی است. وی اضافه کرد: مبارزه با دست‌‌های فاسد مبارزه‌ای است که هزاران سال ادامه داشته است و امروز نیز با ایستادگی و مقاومت گام به گام به پیش می رویم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه مفسدان اقتصادی با فتنه‌گری‌های گوناگون، قصد دارند خود را از اتهامات مبرا کنند، تصریح کرد: وقتی قرار می‌شود با یکی از دست‌های آلوده برخورد شود هزاران دست به حمایت از وی برمی‌خیزند و به انحاء مختلف به اعمال فشار می‌پردازند. دکتر احمدی‌نژاد تاکید کرد: اجرای عدالت و اصلاحات اساسی، سنگین‌ترین مرحله استقرار حکومت الهی است.


     رییس قوه مجریه در ادامه سخنان خود هدف از صدور قطعنامه‌های اقتصادی را اعمال فشار به منظور متلاشی کردن اقتصاد کشور دانست و گفت: دشمنان در محاسبات خود به درستی ارزیابی کرده بودند که با اعمال این فشارها کشور دچار تورم 60 – 70 درصدی شده و متلاشی می‌شود، اما دولتمردان برای اینکه چنین اتفاقی صورت نگیرد تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی داشتند و امروز به فضل الهی به رغم همه فشارها، دستاوردهای بزرگی داشتیم و ان شاءا... معضل گرانی نیز به زودی سر و سامان خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور با اشاره به برخی دستاوردهای دولت نهم، اظهار داشت: در طول 5 سال قبل از دولت نهم کلاً 42 هزار پروژه عمرانی به اجرا در آمد که تعداد 19 هزار آن به اتمام رسید اما در دو و نیم سال گذشته 92 هزار پروژه عمرانی داشتیم که تا کنون 42 هزار پروژه آن به بهره برداری رسیده است.


دکتر احمدی نژاد افزود: در بخش تولید علم نیز در دو و نیم سال گذشته به اندازه دو برابر 5 سال دولت قبلی علم و فن‌آوری تولید شده است. همچنین روزی که دولت را با 3 میلیون بیکار تحویل گرفتیم، 36 میلیارد دلار واردات و5/7 میلیارد دلار صادرات داشتیم که این رقم امروز 45 میلیارد دلار واردات و 21 میلیارد دلار صادرات رسیده است. وی با اشاره به بهانه‌جویی‌های بدخواهان نسبت به اقدامات دولت، گفت: دولت اگر زیاد کار کند فشار می‌آورند که چرا هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و اگر کار نکند قطعاً این بهانه‌ را خواهند گرفت که دولت حاضر نیست برای مردم کاری انجام دهد، اما دولت بی‌تفاوت به چنین بهانه‌جویی‌هایی به تلاش خود برای خدمت بیشتر به مردم همچنان ادامه خواهد داد و باید توجه داشت که دشمنان عدالت امروز ضعیف‌تر از دوران صدر اسلام نیستند.


     دکتر احمدی‌نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود هسته‌ای شدن ایران را بزرگترین معجزه تاریخ معاصر دانست و خاطر نشان کرد: کشورهای دیگر برای هسته‌ای شدن، از استقلال و هویت خود هزینه کرده و تعهدات سنگینی را دادند که کمترین آن تعهد برای نوکری رژیم صهیونیستی است، اما ایران اسلامی بدون اینکه تعهد و امتیازی بپردازد و حتی از مواضع خود کوچکترین عقب‌نشینی داشته باشد امروز هسته‌ای است.


رئیس‌جمهور تحقق مدیریت الهی را موجب شکوفایی و تجلی حقیقت در جهان دانست و گفت: اگر چنین مدیریتی تحقق پیدا نکند هیچ رخدادی در جهان بروز نخواهد کرد و همه سنت‌ها و جریان‌های دنیا به سمت تحقق مدیریت الهی بر عالم استوار است. وی افزود: در طول تاریخ همواره کاروانی منادی تحقق این مدیریت بوده است. رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت حضور و نقش آفرینی امام در عالم هستی اظهار داشت: نقش امام(ع) در عالم هستی تعطیل بردار نیست. امام(ع) واسطه فیض الهی است و در طول تاریخ همواره به انحاء مختلف امورات جهانی را مدیریت کرده است.


     دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: همه مشکلات امروز بشریت بخاطر غفلت از این حقیقت و جدا شدن از حب‌ا... است. وی اضافه کرد: دلی که با امام(ع) پیوند نخورد ارزشی ندارد و همه شیاطین عالم از اول تاریخ به دنبال این بودند چنین پیوندی رخ ندهد.رئیس‌جمهور با بیان اینکه جهان وارد دوران جدیدی شده است، گفت: بشریت یک گام بلند به جلو برداشته است دوران انقلابات و تلاطمات در جهان شروع شده و علت آن این است که بسیاری از مبانی ظالمانه حاکم بر جهان به دنبال بیداری انسان‌ها زیر سوال رفته است. 

 منبع مطلب: سایت ریاست جمهوری    جمعه 23 فروردین 1387  


ارسال شده در توسط باقر نیوز

« علمدار را کمک کنید »

رهبر معظم انقلاب :مسئولین کشور هم واقعاً دارند زحمت میکشند، حقیقتاً دارند زحمت میکشند. دولت، مسئولین، مدیران بخشهاى مختلف، تلاش میکنند. اگر کسى ایراد و انتقادى هم دارد، نباید آن را جورى مطرح کند که این مدیرى که در تلاش هست براى اینکه کار را بهتر انجام دهد، او را تضعیف کند. اختلافات غالباً از هوسهاى نفسانى بر میخیزد. اگر کسى بگوید این عمل من که اختلاف‏انگیز بود، تفرقه‏انگیز بود، براى خداست، این را باور نکنید. تفرقه‏ى بین مؤمنین کارِ خدائى نیست، براى هدفِ خدائى انجام نمیگیرد؛ کار شیطانى است؛ ایجاد بغضاء و کینه بین مؤمنین، فضاى اختلاف را به وجود آوردن، این کار شیطان است، کار خدائى نیست.

کار خدائى همدلى است. یک نفر یک کارى دارد، مسئولیتى را بر عهده گرفته، دیگران باید کمک کنند تا کار را خوب انجام دهد. اگر ضعفى داشت، به او تذکر دهند؛ اما نگذارند او تضعیف شود. این کسى که این عَلم را بر دوش کشیده، بلند کرده، همه باید کمکش کنند؛ یکى عرقش را پاک میکند، یکى بادش میزند. اگر دیدند که در نگه داشتن عَلم دارد اشتباه میکند، راهش این نیست که یک مشتى هم به پشتش بزنند، خودِ او و عَلم را سرنگون کنند. راهش این است که کمکش کنند این اشکال برطرف شود؛ این نکته را باید همه توجه کنند، بخصوص کسانى که در عرصه‏ى سیاست و در عرصه‏ى فرهنگ و در عرصه‏ى رسانه و در عرصه‏هاى گوناگون نقش و حضورى دارند. 4/4/87 

 


ارسال شده در توسط باقر نیوز

بسمه تعالی

« انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام »

امام خمینی(ره): "مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ـ أرواحنا له الفداء ـ است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد ـ مسائل اقتصادی ومادی اگر لحظه‏ای مسئولین را از وظیفه‏ای که برعهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند." "مردم عزیز ایران که حقاً چهره منور تاریخ بزرگ اسلام در زمان معاصرند، باید سعی کنند که سختی ها و فشارها را برای خدا پذیرا گردند تا مسوولان بالای کشور به وظیفه اساسی شان که نشر اسلام در جهان است برسند."(صحیفه امام جلد 21 صفحه 328)

 "امروز همه می دانند جرم واقعی ما از دید جهانخواران و متجاوزان، دفاع از اسلام و رسمیت دادن به حکومت جمهوری اسلامی به جای نظام طاغوت ستمشاهی است. جرم و گناه ما احیای سنت پیامبر (ص) و عمل به دستورات قرآن کریم و اعلان وحدت مسلمانان اعم از شیعه و سنی، برای مقابله با توطئه کفر جهانی و پشتیبانی از ملت محروم فلسطین و افغانستان و لبنان و بستن سفارت اسرائیل در ایران و اعلان جنگ با این غده سرطانی و صهیونیزم جهانی و مبارزه با نژادپرستی و دفاع از مردم محروم آفریقا و لغو قراردادهای بردگی رژیم کثیف پهلوی با آمریکای جهانخوار بوده است و نزد جهانخواران و نوکران بی اراده آنان چه گناهی بالاتر از اینکه کسی از اسلام و حاکمیت آن سخن بگوید و مسلمانان را به عزت و استقلال و ایستادگی در مقابل ستم متجاوزان دعوت کند." (صحیفه امام جلد 20 صفحه 323)،

 


ارسال شده در توسط باقر نیوز

بسم ربّ الشّهداء والصدّیقین

 

« از شهید بهشتی تا شهید صدوقی »

در زمانی که ملت بزرگ ایران هر روز سرزنده تر و بالنده تر برای اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری مدظله العالی حماسه ای شکوهمند چون 27 خرداد و 3 تیر می آفریند به راستی جای سید مظلوم انقلاب اسلامی و شهید صدوقی که سینه ستبر خود را در برابر کینه بدخواهان قرار داده و مظلومانه فرو افتادند تا انقلاب بایستد، خالی است.

 

     یک روز پس از سوء قصد به جان حضرت آیت ا... خامنه ای در ششم تیر ماه 1360، در ساعت 20 و 30 دقیقة شامگاه روز یکشنبه هفتم تیر ماه 1360، جلسه ای در سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی واقع در سرچشمه تهران برگزار شد. افراد حاضر در جلسه نمایندگان مجلس، و برخی از اعضای هیأت دولت و...  بودند و بحث روز درباره تورم بود، اما   عده ای از اعضاء خواستند که درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز صحبت شود. شهید بهشتی جملاتش را با این عنوان آغاز کرد: « ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند و .....» این آخرین کلمات آن بزرگوار بود که از لبانِ حقگوی ایشان بیرون تراوید.

 

     ناگهان انفجاری مهیب روی داد و در کمتر از ثانیه ای، از سالن اجتماعات حزب جمهوری اسلامی جز تلی از خاک، چیزی نماند. فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی درتهران و شهادت مظلومانه هفتاد و دو تن از برجستگان و نیروهای لایق و کارآمد انقلاب و در رأس آنها شهید مظلوم آیت ا... بهشتی از سوی سازمان جهنمی منافقین، عکس العمل استکبار جهانی و عوامل داخلی آنها در قبال برکناری بنی صدر خائن و حذف ضد انقلاب از صحنه سیاسی کشور توسط مسئوولین نظام اسلامی بود. عوامل این جنایت بزرگ معتقد بودند که در اثر کشتار مسئوولان عالی رتبه، اوضاع کشور بهم می ریزد و انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت ولی به کوری چشم دشمنان، انقلاب ما پایدارتر شد و هیچگونه تزلزلی در ارکان نظام به وجود نیامد. در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی علاوه بر آیت ا... بهشتی، تعداد زیادی از وزرای کابینه و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند. حضرت امام خمینی (ره) پس از این حادثه فرمودند: «ملت ایران در این واقعه، 72 نفر به عدد شهدای کربلا را از دست داد. بهشتی خار در چشم دشمنان اسلام بود.»

ناگفته نماند شهید بهشتی که آماج توهینها و تهمتهای عوامل دشمن و منافقین بود (امروز نیز مصباحِ دوستانِ شهید بهشتی!!؟) متأسفانه عوام و خواص نیز تحت تأثیر این شایعات، بهترین مرد خدوم به ملت را مورد تهمتهای شدیدی قرار داده و زخم زبان می زدند. بویژه در سفر به استان یزد این شهید مظلوم مورد اهانت و شماتت عده ای قرار گرفت و همین افراد نیز آنچنان خون به دل شهید صدوقی کردند که ایشان خروج از یزد و عزیمت به قم را مطرح کردند!!؟ و متأسفانه می بینیم که شاخصین این جریان که همکاری با منافقین را در پرونده خود دارند، پس از به شهادت رسیدن شهیدصدوقی در 11 تیرماه 61 رفته رفته ارتقاء مسئولیتی یافته و سالهای سال در بالاترین مسندهای استان تکیه زده و مافیای ثروت و قدرت را در استان به هم زده و امروز در سطح کشور اهداف سیاسی خود را در لوای امثال حزب مشارکت دنبال و مستقیم و غیر مستقیم نامزد های انتخاباتی معرفی و برای آن هزینه های سنگین از پولهای به چنگ آورده می کنند و بعضاً هم زر و زور و تزویر موفق می شود!!؟ جالب است که هر از چند گاهی نیز برای مردم دارالعباده یزد برنامه های فرهنگی چون کنسرت موسیقی به پا کرده و...

 

     اما چرا ما یزدی ها با آن همه تعاریف، بعضی مواقع در گرداب های ساختگی به سمت باطل می رویم؟!! آن استقبال گسترده از بنی صدر قبل از ریاست جمهوری اش در مسجد جامع یزد  علی رغم میل شهید صدوقی!!؟ رأی بالا به بنی صدر علی رغم نظر صریح شهید صدوقی!!؟ استقبال از دکتر پیمان(سرکرده خلق مسلمان که در قم به منزل حضرت امام(ره) حمله کردند) علی رغم میل شهید صدوقی (در مسجد جامع یزد) و ضرب و شتم مریدان شهید صدوقی همچون شهید علی حسن پور در آن روز. انجام تظاهرات خودجوش به نفع بنی صدر در اواخر فروردین 60 به بهانه شکسته شدن قاب عکس بنی صدر در حین سخنرانی آقای حجازی در مقر سپاه پاسداران یزد!!؟ (بلوار شهید صدوقی تا میدان آزادی) و...

     اما آنروز که تکیه گاه مطمئنی چون شهید صدوقی را داشتیم قدر ندانستیم. آیا امروز تکیه گاه مطمئنی در مسائل اجتماعی برای خود جستجو کرده ایم؟ نکند امروز نیز عده ای ناخواسته با حزب های ورشکسته ای چون مشارکت که مورد حمایت خاص شیطان بزرگ امریکاست همراهی داشته و متوجه نباشیم و فردا...!!؟ اگر چه یزدی ها نکات مثبت فراوانی داشته که زبانزد است، ولی هر آنچه نکات منفی کمتر باشد بهتر نیست؟

نکته: 20 خرداد 60 عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا.  30 خرداد 60 شورش مسلحانه منافقین و تشدید ترورها. 31 خرداد 60 تصویب عدم کفایت سیاسی بنی صدر و عزل وی از ریاست جمهوری توسط حضرت امام خمینی(ره). 6 تیر 60 ترور مقام معظم رهبری.  7 تیر 60 فاجعه قتل عام یاران امام(ره)

 


ارسال شده در توسط باقر نیوز

بسمه تعالی

                            پیامبر گرامی اسلام(ص): علماء امّتی افضل من انبیاء بنی اسرائیل

                  تا چه اندازه علامه مصباح یزدی را می شناسیم؟

علامه مصباح یزدی از زبان دوستان:

از فرمایشات حضرت امام خمینى (قدس ا... نفسه الزکیة) به نقل از آیت ا... مسعودى خمینى:

?"آقاى مصباح ذوشهادتین است". 

 مقام معظم رهبرى:

?" بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقاى مصباح را مى شناسم و به ایشان به عنوان، یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسایل اساسى اسلام ارادت دارم. "

?" اگر خداى متعال به نسل کنونى ما، این توفیق را نداد که از شخصیت هایى مانند علامه طباطبائى و شهید مطهرى استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم­القدر، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر کرده است. "

?" من خدا را شکر و حمد مى­کنم که نسل جوان ما در سراسر کشور به ایشان (آیت­ا... مصباح یزدى) شدیداً علاقمند و قدردان است. "

 ?"به نظر من یکى از چیزهایى که مى تواند خیلى کمک کند به این قضیه، این است که از کتابهاى شهید مطهرى، از معارفى که امروز بزرگانى بحمدا... هستند; از قبیل آقاى مصباح و دیگران که واقعاً مبانى فکرى اسلامى دست این هاست; از این ها استفاده کنند. حتى مى شود این ها را ساده کرد. شما مى توانید این کار را بکنید...".

در دیدار با جمعى از نونهالان و نوجوانان حافظ و قارى قرآن کریم5/4/80

? «مجموعه‌اى از متفکران، علما، و سابقه‌دارها در امر دین ...عقبه تئوریک نظام هستند و آن را تشکیل مى‌دهند. ... الان ما در حوزه قم علمایى داریم‌، بزرگانى داریم، صاحب‌نظرانى داریم، اندیشه‌پردازان یا تئوریسین‌ها و ایدئولوگ‌هایى داریم،... ما شخصیت علمىِ فکرىِ روشنفکرىِ برجسته‌اى مثل آقاى مصباح یزدى را در قم داریم...»

از فرمایشات مقام معظم رهبرى (دام ظله العالی) در دیدار مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم 28/06/1384

علامه طباطبایى(قدس سره) (به نقل از حجت الاسلام آقاى شیخ اصغرمروارید):

?"آقاى مصباح از بین شاگردان من مثل انجیر مى ماند که هیچ چیز آن دور ریخته نمى شود".

شهید آیت ا... بهشتى:

?دوست عزیز و دانشمند محترم ... خیلی زودتر از این می خواستم برای شما نامه بنویسم ولى در پى ساعت دنجى بودم که بتوانم با آقاى مصباح که « مصباح دوستان » ‌است با فکرى فارغ گفتگو کنم و از اینگونه ساعت ها کم بهره برده‌ام.

حجت الاسلام رحیمیان عضو باسابقه دفتر امام خمینی(ره):

?تا آنجا که به یاد دارم، مؤسسه تحت مدیریت آیت ا... مصباح تنها موردی بود که امام علاوه بر شهریه عمومی که برای طلاب پرداخت می شد، هزینه و بودجه مؤسسه را هر ماه طی صدور چکی به نام آقای مصباح پرداخت می کردند که این مطلب حکایت از اطمینان کامل امام به عملکرد علمی و سیستم آموزشی آقای مصباح داشت.            منبع خبر: سایت رجانیوز   18/3/87

?آیت ا... مقتدایی: ایشان (آیت ا... مصباح یزدی) یکی از اساتید بزرگ و موثر حوزه علمیه هستند و تالیفاتشان در علوم مختلف برای ملت و طلاب بسیار مفید است. 

                                                                                                  منبع: رجا نیوز 25/3/87

قسمتی از توهین اخیر به علامه مصباح یزدی از زبان نماینده حسودان لیبرال مسلک:

هیچ تفاوتی بین فرقه مصباحیه و طالبان و جاهلان صدر اسلام وجود ندارد!!؟...                  منبع: سایت انتخاب 15/3/87      

مکان: حسینیه اعظم اصفهان     میزبان: امام جمعه سابق(مستعفی)      خطیب شامی: محتشمی پور       مستمعین: تعدادی از غاریّون انقلابی!!؟

براستی چرا لیبرالهای مورد حمایت امریکا هر از چند گاهی به آیت ا... مصباح یزدی حمله می کنند؟!! چرا هیچکدام از سرانشان حاضر به مناظره با علامه مصباح نمی شوند؟!!  با توجه به موضع گیری علماء و شخصیتها و اقشار مختلف به اهانتهای اخیر، آیا ما اجازه داریم از امام جمعه شهرمان درخواست نمائیم در قبال این هتاکی ها موضع خود را مشخص نمایند؟

 ما که به سهم خود به این کوردلان می گوییم:

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست    عرض خود می بری و زحمت ما می داری                                                                                                                   

 

 


ارسال شده در توسط باقر نیوز

فهرست کتب

«تفسیر و علوم قرآن»

 تفسیر موضوعی:

خداشناسی‏

جهان‏شناسی‏

انسان‏شناسی‏

راه‏شناسی‏

راهنماشناسی‏

قرآن‏شناسی(ج 2-1)

اخلاق در قرآن(ج 1)

اخلاق در قرآن(ج 2)

اخلاق در قرآن(ج 3)

جامعه و تاریخ در قرآن‏

حقوق و سیاست در قرآن

جنگ و جهاد در قرآن

پرتوی از امامت وولایت در قرآن کریم

لقای الهی

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط باقر نیوز
<      1   2   3   4   5      >