سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باقر نیوز


قرآن
نهج البلاغه
صحیفه سجادیّه
دفتر حفظ و نشر
دفتر مقام معظم رهبری
قوه قضائیه
شورای نگهبان
مجلس شورای اسلامی
ریاست جمهوری
بلاگفا
ایرنیک
مشخصات دامنه ها
قاسم روانبخش
کیهان
پرتو سخن
طنز دکتر سلام
قانون اساسی
وبلاگ اصولگرا
چمیل ایران
خبرگزاری فارس
بی باک
رجانیوز
یزد رسا
یزد امروز
یزد فردا
بسیج پیشکسوتان
ساعت و تقویم
خبرگزاری تقریب
یزد بانو
سردار خیبر
آثار آیت الله مصباح یزدی
گوگل
پارسی جو
کلوپ
فیس نما
سایت پیوندها
اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده
فتن
سمن
توفان
گلچینه
تامین اجتماعی نیروهای مسلح
لیست بیمه
فیش حقوق
سایت محمد صالح جوکار
وطن امروز
تریبون
مرابطون
فیروزی
راز قطعنامه
نهم دی
شبکه اصلاع رسانی دانا
افسران جوان
یزد آوا
خوانده شده ها
اطلاع رسانی پرونده قضایی
برج نیوز
میبد ما
نشریه خط حزب الله
صراط نیوز
عصر سیاست
خبرگزاری تسنیم
وبسایت کریمی قدوسی
ثبت نام زائران پیاده اربعین
نسیم آنلاین
تقویم نجومی
مسافت یاب
نتایج آزمون فنی حرفه ای
سید ابراهیم رئیسی
پیشگامان
صدا و سیما
سازمان امور مالیاتی
بنیاد ملی نخبگان
ثبت اختراع
راه راستی گفتگو با...
پارس دهملا
ایتا
ایران معاصر
بانک جامع اطلاعاتی صهیونیسم
سینما مارکت
ایتا
بازتاب برنا
مرکز مالکیت معنوی
سامانه ثنا
سامانه بام بانک ملی
آی آر 24
میل فا
مشرق نیوز

تخلیه بتن جامانده در دستگاه در کنار جاده شهرک صنعتی یزد جلوتر از پایانه مسافربری جدید در تاریخ  1/10/87 ساعت 30/14 متأسفانه این کار مرتب توسط ماشینهای بتن ریز در کنار جاده ها صورت گرفته و چهره زشت و مانعی بزرگ در جوار راه ایجاد می کند. آیا مسئولین مربوط با چنین تخلفاتی برخورد خواهند کرد؟!!.

عکس توسط مدیر وبلاگ باقر نیوز 

یزد
ادامه مطلب...
ارسال شده در توسط باقر نیوز

مردم یزد نیز از مردم مظلوم فلسطین و غزه حمایت کردند

یزد - غزه

ارسال شده در توسط باقر نیوز

گزینه هاشمی رفسنجانی برای ریاست جمهوری کیست؟

یک منبع نزدیک به هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با خبرنگار عصرایران گفت: تمایل شخصی و اصلی هاشمی این است که حسن روحانی، کاندیدای جریان های میانه روی اصلاح طلب و اصولگرا باشد تا بتوان یک اجماع نسبی بر روی او شکل داد ولی تحقق این ایده در شرایط کنونی چندان میسر نیست؛ زیرا برآوردها نشان می دهد روحانی در میان افکار عمومی شانس زیادی برای کسب رای ندارد، به ویژه آن که رقیبی مانند احمدی نژاد در مقابل او است که از امتیاز رئیس جمهور بودن بهره می برد.

وی افزود: هاشمی یک سیاستمدار واقع گراست و بنابراین در عین حالی که همچنان روحانی را به عنوان یک گزینه مورد وثوق مدنظر دارد، سید محمد خاتمی را نیز به عنوان فردی که می تواند با احمدی نژاد رقابت کند، در محاسبات خویش ملحوظ می دارد و این احتمال که در نهایت از خاتمی حمایت و او را ساپورت کند، قوی است به ویژه آن که اگر آمدن خاتمی قطعی باشد، روحانی کاندیدا نخواهد شد.


ارسال شده در توسط باقر نیوز
استقبال سایت وزارت امورخارجه اسرائیل از اظهارات حسن روحانی

سایت رسمی وزارت امورخارجه اسرائیل بخشی از اظهارات حسن روحانی علیه دولت درخصوص کشاورزی را برای ساعاتی به صورت لوگوی ویژه سایت قرار داد.

به گزارش رجانیوز، در این لوگو که هر چند ساعت یک بار تغییر می کند، به نقل از روحانی، برنامه های دولت در حوزه اقتصاد، کشاورزی و صنعت، شعر و شعار خوانده و اضافه شده است که با شعار نمی شود کشور را اداره کرد.

استقبال سایت وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی از این اظهارات در حالی صورت می گیرد که رهبر انقلاب اخیراً به شدت از بی بندوباری سیاسی در اظهارنظر و حرف زدن علیه دولت گلایه کرده و تأکید نمودند که خداوند متعال از این مسئله به آسانی نمی گذرد.

حسن روحانی که این روزها بر حجم فعالیت ها و دیدارهای انتخاباتی خود افزوده است، چندی قبل انتقاداتی را در زمینه عملکرد دولت در حوزه کشاورزی ایراد کرده بود. اما جعفر خلقانی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان ترویج و تحقیقات و آموزش کشاورزی در واکنش به این اظهارات تأکید کرد: «به‌نظر من موضعگیری‌های اخیر حسن روحانی در رابطه با وضعیت کشاورزی کشور فاقد ارزش های کارشناسی و سرشار از تناقض و تلاطم و بی بند وباری در حرف زدن علیه دولت است و به‌نظر می‌رسد عده‌ای خاص سعی دارند با سرهم کردن برخی از آمارهای پراکنده و به شدت گزینش شده و ارائه آنها به افراد فاقد آگاهی فنی از این افراد به عنوان بلندگوی خود استفاده کنند و یک موج تبلیغاتی هدایت شده را به وجود بیاورند.»

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت در حالی برای کاندیداتوری انتخابات آینده آماده می شود که هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نیز در میان گزینه های موجود بیش از همه به وی نزدیک است اما آگاهی از رأی بسیار پایین روحانی موجب شده است تا از وی خواسته شود تنها به عنوان نیرویی مهاجم تا قبل از قطعی شدن نامزدهای انتخاباتی، دولت و تصویر موجود از آن را زخمی کند و نهایتاً به نفع کاندیدای موردنظر هاشمی کناره گیری نماید.

رهبر انقلاب اسلامی در خطبه های نمازجمعه سومین هفته ماه مبارک رمضان سال جاری از افرادی که انتقادات اقتصادی خود از دولت را به جای طرح در جلسات کارشناسی به تریبون های عمومی می کشند، گلایه کرده بودند. روحانی که توجه ناظران سیاسی به وی به عنوان یکی از مخاطبان اصلی این بیانات جلب شده بود، ترجیح داد حدود 2 هفته سکوت کند، اما پس از آن، بار دیگر حملات خود را به دولت آغاز کرد.

نکته قابل توجه در زمینه دیدارهایی که حسن روحانی در آنها نسبت به هجمه به دولت اقدام می کند، عدم حضور خبرنگاران و برگزاری جلسات در اتاق های دربسته ای است که نهایتاً خبری توسط دفتر روحانی از آن جلسه تنظیم و برای رسانه ها ارسال می شود.

خبر مرتبط:

حسن روحانى اطلاع چندانى از موضوع کشاورزى ندارد


ارسال شده در توسط باقر نیوز

هفتم ذیحجه شهادت امام محمد باقر علیه السلام

*دانشنامه امام باقر علیه السلام*         *صفحه ویژه نامه ها*

تاریخ شهادت: هفتم ذیحجه سال 114 هجری قمری

زندگینامه
امام باقر علیه ‏السلام ، فرزندِ امام سجاد علیه ‏السلام است. نام مادر ایشان، «فاطمه» است که دختر امام حسن مجتبی علیه ‏السلام است. امام باقر علیه ‏السلام ، در روز سوم ماه صفر، در شهر مدینه به دنیا آمد و چون در علم و دانش، از همه مردم زمان خودشان، داناتر بود و رازهای بزرگ علمی و مسایل پیچیده دانش را کشف می کرد، به ایشان لقب «باقرالعلوم»، یعنی کسی که علمها را می شکافد، دادند. امام باقر علیه ‏السلام ، در جریان کربلا حضور داشتند و سن مبارک ایشان، چهار سال بود.

در زمان امام باقر (ع) ولید بن عبدالملک و سلیمان بن عبدالملک و عمر بن عبد العزیز و یزید بن عبدالملک و هشام بن عبدالملک خلافت داشته اند. ...ادامه مطلب

ویژگیهای اخلاقی
یکی از ویژگیهای خیلی خوب امام محمد باقر علیه السلام این بود که هر وقت به دوستانش نزدیک می شد با آنها دست می داد و می فرمود: این کار، دلها را به هم نزدیکتر و مهربانتر می کند و دشمنیها را از بین می برد. همین اخلاق خوب امام بود که باعث می شد تا مردم ایشان را دوست داشته باشند و حتی این برخوردهای با محبت و احترام باعث می شد که خیلی از کسانی که با ایشان بد بودند به ایشان احترام بگذارند و حتی با آن حضرت دوست بشوند.

چگونگی شهادت
هشام، خلیفه و حاکم زمانِ امام باقر علیه ‏السلام ، یکی از نزدیکانش را مامور کرد تا امام باقر علیه ‏السلام را شهید کند، آن مرد بدکار هم حضرت باقر علیه ‏السلام را مسموم کرد و باعث شد تا امام، در روز دوشنبه هفتم ذی حجه سال 114 هجری، در شهر مدینه به شهادت رسید. آن حضرت 57 سال در این جهان زیست. از این مدت چهار سال با جدش امام حسین علیه السلام و پس از وی 35 سال با پدرش زندگی کرد و 18 سال بقیه عمرش را به تنهایی به سر برد.

مرقد مطهر امام باقر علیه السلام
قبر نورانی حضرت باقر علیه ‏السلام ، در کشور عربستان و در شهر مدینه در  قبرستان بقیع قرار دارد. هر سال، حاجیان زیادی در این قبرستان، بر سر مزار چهار امام غریبی که آنجا دفن شده اند، حاضر می شوند. امام حسن مجتبی علیه ‏السلام ، امام سجاد علیه ‏السلام ، امام باقر علیه ‏السلام و امام صادق علیه ‏السلام ، چهار امامی هستند که در کنار هم و در قبرستان بقیع دفن می باشند... ادامه مطلب

* دانشنامه امام باقر علیه السلام

* زندگینامه - مناقب- اصحاب- مکتب- نصیحتهای امام محمد باقر علیه السلام

* زندگی نامه - روزهای شهادت امام محمد باقر علیه السلام

* وصیت نامه - امام باقر از دیدگاه پیامبر و پدرشان

* نیایش های امام محمد باقر در ماه ذی الحجه

* معارفی از امام باقر علیه السلام

* بررسی جایگاه علمی و تلاشهای فرهنگی امام محمد باقر علیه السلام

* گستره علمی- مکارم اخلاقی و توصیه های امام باقر علیه السلام

* کرامات امام محمد باقر علیه السلام

* احیاگر دین و نماینده مکتب اهل بیت - موضع گیری امام باقر در مقابل یهود

* مبارزات سیاسی امام باقر علیه السلام

* مبارزات فرهنگی وفرقه های مختلف موجود در عصر امام محمد باقر علیه السلام

* موضع گیری امام محمد باقر در مقابل فرقه های منحرف عقیدتی

* اجتهاد در عصر امام باقر - پایه گذار اصول فقه

* تربیت مفسر - مبانی واصول راهبردی قرآن توسط امام محمد باقر علیه السلام

* پیدایش زمینه احیاء علوم اسلامی در زمان امام باقر علیه السلام

* نویدهای امام محمد باقر علیه السلام در مورد ظهور حضرت مهدی (عج)

* اشعاری در باب شهادت امام محمد باقر علیه السلام(قطعه ادبی)


ارسال شده در توسط باقر نیوز

به دنبال اظهارات دکتر محمد آریا منش در مصاحبه با سایت یزد فردا و هشدار جدی در مورد احتمال وقوع زلزله در یزد نکته ای نیز در مورد بعضی از پیمانکارهای بی تجربه و نا آگاه که اطلاعات و و جدان کاری لازم را ندارند و هدفشان فقط کسب منفعت است و بس قابل ذکر می باشد.

چند تا پیستوله رنگ برای تبلیغ بر روی دیوارهای شهر، یک وانت برای حمل بار و مقداری چوب و اجیر کردن چند افغانی برای اجرای کار کافی است تا یک پیمانکاری اجرای سقف ایجاد شود!! به همین سادگی. ماجرای اجرای یک سقف هم گفتنی است! از پیمانکار می پرسیم چرا بلوکهای سقف را وارونه گذاشتید. می گوید وارونه که نیست!! این روی بلوک است و آنطرفش که صاف است پشت بلوک می باشد!!؟ دلیلش هم این است که بناها چون می خواهند گچ و خاک کمتر به سقف بکشند می گویند ما روی بلوک را بالا و پشت آنرا پایین بگذاریم ولی ما اینکار را نمی کنیم!!؟ آنگاه که با دلایل متعدد به وی گوشزد می شود قسمت صافی روی بلوک است و قسمت شیار دار به جهت استحکام بیشتر در برابر عملیات اجرای سقف و بتن ریزی پشت بلوک است می گوید بعضی از مهندسین ناظر می گویند ما اینطوری بلوکها را در سقف قرار دهیم!!؟ واقعاً پیمانکاری که نمی داند پشت و روی بلوک کدام است و کار را به دست چند افغانی داده چگونه سقف اجرا می کند؟ آیا او می داند ویبره بتون چه نقشی در استحکام آن دارد؟ و... براستی چرا کنترلی بر پیمانکارهای اینچنینی نیست. اگر کسی در دام چنین افرادی افتاد چه باید کرد؟!! لطفاٌ مسئولین امر راهنمایی فرمایند.      

 

  به بهانه دهمین مانور سراسری زلزله در کشور: دکتر محمد آریامنش ، زلزله شناس و مدیر گروه زمین شناسی دانشگاه یزد در مورد ساخت و سازهای شهر یزد هشدار داد

وی در پیامی به مسئولین استان گفت : این یک هشدار جدی به دست اندر کاران و مسئولین ساخت و ساز در استان یزد می باشد و نباید دست روی هم گذاشت. فردا دیر است و زلزله ها در کمین هستند. با غفلت مان تاریخ را تلخ نکنیم.خطا کرده ایم اگر تصور کنیم یزد در منطقه امنی از نظر زلزله ، واقع شده است

ارسال شده در توسط باقر نیوز

10 پرسش از آقای هاشمی رفسنجانی


 


قاسم روان بخش


قریب به 3 ماه پیش بود که آقای هاشمی رفسنجانی طی سخنانی به پایان یافتن دوره مدارای سه ساله با دولت نهم اشاره کرد! در آن زمان برخی تحلیل‌گران نوشتند اگر بتوان مواضع آقای هاشمی در سه ساله اول دولت را مدارا نامید در شکستن مدارا باید در انتظار کودتا بود! درست پس از این اظهارات بود که مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیأت دولت، طی سخنان مهمی با بر شمردن ویژگی‌های برجسته دولت نهم اظهار داشتند: «به طور خلاصه، زنده کردن و بازسازی برخی خصوصیات جوهری انقلاب و منطق امام،‌ و مقابله با کسانی که می‌خواستند این ارزش‌ها و این مفاهیم اساسی را منسوخ کنند یا از بین ببرند،‌یا ادعا می‌کردند که منسوخ شد و از بین رفته! این چیز با ارزشی است» سپس معظم‌له با تقسیم‌بندی مهاجمان به دولت- به بی اطلاع‌، کسانی که دعوای شخصی دارند‌ و...- فرمودند: «مثل جنگ احزاب دست به دست هم داده‌اند و دارند فشار می‌آورند که این دولت را بکوبند.»


به دنبال سخنان روشن و در شرائطی که مقام معظم رهبری در جمع حج گزاران از بی بند و باری تبلیغاتی علیه دولت گلایه کردند، آقای هاشمی در «دومین سمپوزیوم بین‌المللی ایران 1404» که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شده بود به دولت به نحوی جمله کرد و فردای آن روز همه روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی و کارگزاران و سایت‌های آنان با تیتر اول قرار دادن آن سخنان بر روی دولت آتش تهیه ریختند! تا این‌که زمینه برای بازگشت مجدد اصلاح‌طلبان به ویژه شخص آقای خاتمی فراهم گردد. آقای هاشمی در این مراسم به دفاع از طبقات محروم جامعه برخاست و گفت: «ما باید مردم را در سطح مطلوب و متوسط- همان چیزی که اسلا‌م از آن به عنوان کفاف و عفاف یاد کرده- تأمین کنیم،‌نه یک زندگی ریاضت کشانه. ما امکان تأمین مردم در حد متوسط را داریم و نه به عنوان صدقه خوری و گدا پروری، بلکه باید انسان‌هایی بسازیم که روی پای خود درس بخوانند، کار کنند و خود را تأمین کنند» وی افزود «متأسفانه بدترین نوع مدیریت و استفاده از نعمت‌های الهی و ثروت‌های کشور را داریم» آقای هاشمی ضمن نکوهش کشورهای جهان سوم که منابع و معادن خدادادی دارند و از جیب نسل آینده برداشت می‌کنند، اظهار داشت «مناطق عقب افتاده در آمایش سرزمینی باید سهم خود را بگیرند و این امر با شعار و حرف‌های پر زرق و برق به دست نمی‌آید بلکه مسیر علمی روشنی دارد» وی با تأکید بر ضرورتِ داشتن تأمین اجتماعی گفت: «تأمین اجتماعی با پرداخت چند شاهی به این و آن محقق نمی‌شود بلکه فرد باید از زمان تولد تا بدرقه به گورستان از نظر تغذیه، تحصیل، بهداشت، تفریح، مسکن و شغل خاطر جمع باشد»(1)


درباره سخنان فوق چند پرسش اساسی در اذهان تداعی می‌کند که شایسته است آقای هاشمی در سخنرانی‌های عمومی خود به آ‌ن‌ها پاسخ دهند:



1. تردیدی نیست که داشتن یک زندگی مطلوب و متوسط حق مردم است و صدقه خوری و گدا پروری نیز امری ناپسند و مذموم‌، ولی جنابعالی بفرمایید آیا این حق فقط در دولت نهم ایجاد شده یا در زمان حاکمیت 8 ساله کارگزاران و 8 ساله اصلاحات که مجموع دوران 16 ساله را از افتخارات خود می‌دانید نیز بوده است؟ آیا در دوران 16 سال حاکمیت کارگزاران و اصلاحات زندگی مردم در حد کفاف و عفاف و در سطح مطلوب تأمین شده است و سیاست‌های تعدیل اقتصادی شما همه گداها و صدقه‌ خورها را به شما و سرمایه دار تبدیل کرد؟! یا گداها و مردم محروم زیر چرخ سنگین سیاست‌های تعدیل اقتصادی خرد شده‌اند؟!


2. آیا تقویت بنیه زندگی طبقات محروم و مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی با اختصاص سهام عدالت و افزایش سه برابری حقوق آن‌ها و دادن بن کالا و تأمین بیمه اجتماعی گدا پروری است؟! آیا در سیاست تعدیل اقتصادی که به صراحت در برنامه 8 ماده‌ای خود برای انتخابات نهم تحت عنوان دموکراسی اقتصادی وعده داده بودید محرومان سرمایه‌دار می‌شدند؟!


3. آیا جنابعالی اجرای طرح تحول اقتصادی و تقسیم عادلانه یارانه‌های کشور که ده‌ها هزار میلیارد تومان است به طبقات پایین جامعه و رساندن آن‌ها به حد زندگی متوسط و مطلوب و حذف تدریجی آن از طبقات مرفه را در راستای توزیع فقر و گداپروری می دانید؟


4. چه کسی در انتخابات نهم پس از آن‌که شعار 50 هزار تومان آقای کروبی را تا حدودی موفق یافت شعار 80 هزار تومان را مطرح کرد؟! چگونه است که دادن 80 هزار تومان بدون هیچ‌گونه طرح و برنامه اگر در یک شب آن هم برای جلب آراء تصمیم‌ گرفته شود در راستای پیشرفت و تعالی کشور تفسیر می‌شود و نه گدا‌پروری؛ ولی طرح تحول اقتصادی که سه سال وقت کارشناسی دولت نهم را به خود اختصاص داده و قرار است پس از تصویب مجلس به اجرا در آید گداپروری و صدقه خوری تفسیر می‌شود؟!


5. جنابعالی فرمود‌ه‌اید: تأمین اجتماعی با پرداخت چند شاهی به این و آن محقق نمی‌شود بلکه فرد باید از زمان تولد تا بدرقه گورستان از نظر تغذیه، تحصیل، بهداشت، تفریح، مسکن و شغل خاطرجمع باشد» در این‌که چنین چیزی نه تنها مطلوب است بلکه لا‌زم و ضروری است هیچ‌کس تردیدی ندارد؛ ولی آیا این امور با شعار پرزرق و برق و حرف، عملی خواهد شد؟! اگر قرار بود با حرف و شعار عملی شود طی دوران 8 ساله حکومت کارگزاران و یا 16 سال حکومت مورد قبول حضرت‌عالی تحقق یافته بود.


6. شما فرموده‌اید امکانات کشور برای رسیدن به یک زندگی مطلوب وجود دارد، اگر بگویید این امکانات در این سه‌سال فراهم شده که باید به این دولت آفرین گفت و اگر بگویید در گذشته نیز بوده است، پس چرا دو دولت گذشته از این امکانات جهت رفع مشکلا‌ت مردم استفاده کافی نکردند؟!


7. به‌راستی در شرایط فعلی و در زمانی که کمر بزرگترینکشورهای طرفدار اقتصاد باز لیبرالیستی دنیا زیر بار تورم و بحران مالی شکسته شده و کاهش قیمت نفت کشورهای صادرکننده نفت را به‌زانودرآورده است، طرح جامع جنابعالی برای رسیدن سریع به آن قله‌ای که ترسیم‌کرده‌اید چیست؟ و چرا ارائه نمی‌دهید؟ دولت نهم، طرح تحول اقتصادی را در معرض فکر اقتصاددانان کشور قرار داده، شما هم طرح نجات کشور از بحران اقتصادی را ارائه دهید تا در معرض بررسی کارشناسان قرار گیرد.


8. جنابعالی از یک طرف، برداشت از جیب نسل‌های آینده با فروش نفت، امری مذموم و ناپسند می‌شمرید و از طرفی در نمازجمعه و سخنرانی‌هایتان از طرح مالیات بر ارزش افزوده دفاع نمی‌کنید و از سوی دیگر برداشت از ذخیره ارزی را نیز جاروزدن بر بیت‌المال معرفی می‌کنید! شفاف بفرمایید دولت نهم چگونه می‌بایست در مدت سه سال گذشته و یک سال باقی‌مانده بدون فروش نفت و گرفتن مالیات و برداشت از ذخیره ارزی کشور را اداره کند؟


7 . اگر خشکسالی و سرمازدگی و سرمای بی‌سابقه در زمان دولت شما اتفاق افتاده بود کمبود میوه، کاهش تولید گندم، برنج، ذرت، جو، علوفهِ دام، دان مرغ و... را چگونه جبران می‌کردید؟ آیا جز این بود که بخش عمده آن می‌بایست از طریق واردات انجام می‌گرفت؟ با کدام پول واردات می‌کردید؟ از نفت و ذخایر ارزی که حق برداشت نداشتید. صادرات پسته شما هم که کفاف آن‌همه واردات نمی‌داد.


8 . آقای هاشمی! آیا در این مدت سه‌سال و اندی که از عمر دولت نهم گذشته است یک سطر پیشنهاد مکتوب یا راهکار مفید برای رفع مشکلا‌ت به‌دولت ارائه کرده‌اید؟!


9. نظر حضرت‌عالی درباره موضوع فناوری هسته‌ای چیست؟ آیا همین مشی و منش دولت که مورد قبول مقام معظم رهبری است قبول دارید یا مشی و منش اصلا‌ح‌طلبان و قفل شدن همهِ سایت‌های هسته‌ای؟! اگر استراتژی دولت نهم در رسیدن به انرژی هسته‌ای را صحیح می دانید، بفرمایید اولا‌ً چرا هیچ‌گاه از آن رسماً حمایت نمی‌کنید و ثانیاً جنابعالی چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید که ما به‌رغم مخالفت با زیاده‌خواهی غربی‌ها، غنی‌سازی را ادامه دهیم و هیچ‌گونه قطعنامه‌ای نیز علیه ما صادر نشود؟! اگر راهکار مشخص عملیاتی دارید چرا ارائه نمی‌کنید تا مردم در جریان قرار گیرند؟!


10- آیا بهتر نیست طبق قانون اساسی که سیاست‌های کلی نظام را رهبری تعیین می‌کنند همه مسؤولا‌ن کشور و مردم براساس همان سیاست‌ها مشی کنند و جلوی پراکنده‌گویی‌هایی که احیاناً مایه امید دشمن می‌شود، پرهیز کرد؟


همان‌گونه که حضرت‌عالی بارها بر حق آزادی بیان تأکید فرموده‌اید و اخیراً نیز به بهانه‌بسته‌شدن هفته‌نامه متخلف «شهروند امروز» ارگان غیر رسمی حزب کارگزاران، برخورد با احزاب و مطبوعات در این مقطع را سهم مهلکی برای کشور دانسته‌اید(1) امیدواریم سؤالا‌ت فوق را حق این نویسنده تلقی کرده به افکار عمومی پاسخ در خور و شایسته ارائه دهید. پاسخ درست به سؤالا‌ت فوق می‌تواند در گرایش مردم به کاندیدای مورد نظر شما نیز مؤثر افتد. و نکته مهم این که در شرایطی که رهبر معظم انقلا‌ب از فضای تبلیغاتی و مطبوعاتی کشور و حملا‌ت غیر منصفانه علیه دولت اظهار ناخرسندی کرده و آن را بی‌بند و باری توصیف کردند که خدای متعال از این مسائل نخواهد گذشت، انتظار این بود که آقای هاشمی در راستای سخنان معظم له سخنرانی کند نه این‌که آن بگویدکه اشاره شد!    منبع


پی‌نوشت


1. مردم‌سالا‌ری، 25/8/87


ارسال شده در توسط باقر نیوز

آخرین پیام امام خمینی (ره) به بسیج

بسیج شجره ی طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد. بسیج مدرسه ی عشق ومکتب شاهدان وشهیدان گمنامی است که پیروانش برگلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پا برهنگان ومعراج اند پشه ی پاک اسلامی است که تربیت یا فتگان آن، نشان درگمنامی و بی نشان گرفته اند. بسیج لشگر مخلص خدا که دفتر تشکیل آن را همه ی مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده اند.

من همواره به خلوص وصفای بسیجیان غبطه می خورم وازخدا می خواهم تا با بسیجیانم محشورگرداند ؟ چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام. من مجددا به همه ملت بزرگوار اپران ومسؤولین عرض می کنم: چه درجنگ و چه در صلح، بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهان خواران خصوصا آمریکا و شوروی از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند. لحظه ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم. درنهاد وسرشت آمریکا وشوروی کینه ودشمنی با اسلام ناب محمدی (ص) موج می زند. باید برای شکستن امواج طوفان ها و فتنه ها و جلو گیری ازسیل آفات، به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم. ملتی که درخط اسلام ناب محمدی (ص) و مخالفت با استکبارو پول پرستی و تحجر گرایی ومقدس نمایی است، باید همه ی افرادش بسیجی باشند وفنون نظامی و دفاعی لازم را بدانند ؟ چرا که درهنگامه ی خطر، ملتی سربلند و جاوید است که اکثریت آن، آماد گی لازم رزمی را داشته باشند.

خلاصه کلام: اگر درکشور ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین انذازد چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد گردید والاهر لحظه با ید منتظر حادثه باشپم. بسیج باید مثل گذشته وبا قدرت واطمینان خاطربه کار خود ادامه دهد. امروز یکی از ضروری ترین تشکلها «بسیج دانشجو و طلبه» است. طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه ها با ید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند. فرزندان بسیجی ام در ا ین مراکز، پاسدار اصول تغییرنا پذیر «نه شرقی ونه غربی»» باشند. امروز دانشگاه و حوزه ازهر محلی بیشر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند. فرزندان انقلاب به هیچ وجه نگذارند ایادی آمریکا وشوروی در آن دومحل حساس نفوذ کنند.  منبع


ارسال شده در توسط باقر نیوز
در زمان انتخابات ریاست جمهوری نهم بنده جز ستاد انتخاباتی آقای هاشمی رفسنجانی بودم ولی وقتی احمدی نژاد رئیس جمهور ایران شد گرچه ابتدا دلخور شدم اما پس از مدتی دریافتم وی از سایر رقبای خود جدی تر است.
آقای افروغ گفته اند که با رجوع به افراد مطلع و اسناد مرتبط به یقین رسیده اند که موسویان قربانی شده است. سؤال این است که اگر اسناد سری بوده و پرونده به تشخیص قاضی امنیتی بوده و نباید محاکمه علنی می شده، چرا باید آقای افروغ که الآن حتی نماینده مجلس هم نیست و یک شهروند عادی محسوب می شود، این اسناد را ببیند و امثال ما نتوانیم آنها را ببینیم تا قضاوتمان را اصلاح کنیم؟
یکی از دانشجویان آکسفورد خطاب به رئیس جمهور اسرائیل گفت: من از طرف میلیون ها شهروند غزه در اینجا هستم که روزانه توسط رژیم اسرائیل بمباران می شوند. من از طرف 11 هزار فلسیطنی که در زندان هستند و 800 هزار آواره فلسطینی در اینجا حضور دارم. ای قاتل تو باید از کارهایت خجالت بکشی و شرم کنی.
در بند سوم از همان ماده آمده است مسئولیت قضایی مربوط به تمامی نیروهای نظامی و غیرنظامی امریکا در داخل و خارج مؤسسات و اراضی توافق شده و همچنین در زمانی که در حین انجام مأموریت خارج از این مناطق باشند، بر عهده دولت امریکاست و این دقیقاً ایجاد مصونیت قضایی یا همان کاپیتولاسیون است.
از سال ? ?????شبکه‌های اقتصادی و نفتی و ارتباطات بین نیروهای بروکراتیک شکل می‌گیرد و تا اینکه مردم در سال ? ?????با انتخاب آقای خاتمی تصور می‌کردند این شبکه‌ها کنار گذاشته می‌شود. خاتمی نه تنها این شبکه‌ها را کنار نمی‌گذارد بلکه زمینه های تئوریک آنها را نیز ایجاد می‌کند. سال ? ?????کسی در راس کار قرار می‌گیرد که این مجموعه را می شناخت لذا این شبکه و بازی را به هم ریخت اما چون این شبکه فعال بود و بخشی از آن اتصالات خارجی دارند در فضای رسانه‌ای اهرم‌های فشار را علیه دولت اعمال می‌کند.

ارسال شده در توسط باقر نیوز

پایان یک انتظار 29 ساله؛ پل عظیم میان‌گذر دریاچه ارومیه افتتاح شد

مرحله نخست پل عظیم میان گذر دریاچه ارومیه با حضور دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری کشورمان به بهره برداری رسید.

عملیات ساخت میان گذر دریاچه ارومیه 30 سال پیش با حضور شهید موسی کلانتری مدیر کل وقت اداره راه و ترابری استان آذربایجان غربی آغاز شد و بهره برداری از این پل کم نظیر و بسیارپیچیده را به لحاظ فنی، به آرزویی ملی تبدیل کرد.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط باقر نیوز
<      1   2   3   4   5      >