سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باقر نیوز


قرآن
نهج البلاغه
صحیفه سجادیّه
دفتر حفظ و نشر
دفتر مقام معظم رهبری
قوه قضائیه
شورای نگهبان
مجلس شورای اسلامی
ریاست جمهوری
بلاگفا
ایرنیک
مشخصات دامنه ها
قاسم روانبخش
کیهان
پرتو سخن
طنز دکتر سلام
قانون اساسی
وبلاگ اصولگرا
چمیل ایران
خبرگزاری فارس
بی باک
رجانیوز
یزد رسا
یزد امروز
یزد فردا
بسیج پیشکسوتان
ساعت و تقویم
خبرگزاری تقریب
یزد بانو
سردار خیبر
آثار آیت الله مصباح یزدی
گوگل
پارسی جو
کلوپ
فیس نما
سایت پیوندها
اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده
فتن
سمن
توفان
گلچینه
تامین اجتماعی نیروهای مسلح
لیست بیمه
فیش حقوق
سایت محمد صالح جوکار
وطن امروز
تریبون
مرابطون
فیروزی
راز قطعنامه
نهم دی
شبکه اصلاع رسانی دانا
افسران جوان
یزد آوا
خوانده شده ها
اطلاع رسانی پرونده قضایی
برج نیوز
میبد ما
نشریه خط حزب الله
صراط نیوز
عصر سیاست
خبرگزاری تسنیم
وبسایت کریمی قدوسی
ثبت نام زائران پیاده اربعین
نسیم آنلاین
تقویم نجومی
مسافت یاب
نتایج آزمون فنی حرفه ای
سید ابراهیم رئیسی
پیشگامان
صدا و سیما
سازمان امور مالیاتی
بنیاد ملی نخبگان
ثبت اختراع
راه راستی گفتگو با...
پارس دهملا
ایتا
ایران معاصر
بانک جامع اطلاعاتی صهیونیسم
سینما مارکت
ایتا
بازتاب برنا
مرکز مالکیت معنوی
سامانه ثنا
سامانه بام بانک ملی
آی آر 24
میل فا
مشرق نیوز

عضو فقهای شورای نگهبان:
اقلیت‌های مذهبی تنها زمانی می‌توانند نمایندگی مردم را بر عهده گیرند که اکثریت با آن‌ها باشد
عضو فقهای شورا نگهبان گفت: اقلیت‌های مذهبی تنها زمانی می‌توانند نمایندگی مردم را بر عهده گیرند که اکثریت با آن‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، سید محمدرضا مدرسی صبح امروز در اولین مجمع هم‌اندیشی نخبگان نظارتی استان یزد گفت: توطئه‌ها و فتنه‌هایی که در کشور رخ می‌دهند یا به دست دشمنان نظام صورت می‌گیرد و یا به دست فریب‌خوردگان و خودباختگانی خائن که  آگاهانه و ناآگاهانه خود را مأموران اجرای نقشه‌های آنان در کشور می‌کنند.

وی افزود: در حقیقت باید دانست که انقلاب اسلامی و هر آنچه از آن برآمده اعم از ولایت‌فقیه، دولت، مجلس شورای اسلامی و البته انتخابات و موارد از این قبیل همگی جزء هدف‌های دشمن بوده و خواهند بود، که البته برخی از آن‌ها که با حصارهایی ذاتی دست دشمن از آن‌ها کوتاه شده، با تهمت، تخریب و فرافکنی گسترده رسانه‌ای به آن‌ها حمله‌ور شده و اهدافی که به‌طور ذاتی از این حصارها بهره‌مند نبوده و یا کم‌بهره‌تر هستند مورد هدف خود در راستای نفوذ قرار داده است که انتخابات ازجمله این اهداف است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: امروز دشمنان به اهمیت انتخابات و رأی مردم در نظام انقلاب اسلامی واقف بوده و به‌جای تحریم، نفوذ به آن را برگزیده و با بررسی‌های موشکافانه راه‌های این نفوذ را در راستای پیاده‌سازی اهداف پلید خود مورد شناسایی قرار داده‌اند که البته بسیار ضروری است تا این راه‌ها شناسایی و با رفع نواقص راه فتنه انگیزان را سد نمود.

وی در همین راستا ادامه داد: متأسفانه امروز شاهد تأثیر بالای پول و باندهای مافیایی باطل در انتخابات هستیم که باید این معایب زیر ذره‌بین رفته و کاری کنیم تا پول، فریب و باندبازی کم‌ترین تأثیر را در انتخابات و به‌تبع آن آرمان‌های انقلاب داشته باشند.

آیت‌الله مدرسی با اشاره به آموزه‌های نهج‌البلاغه بیان کرد: انسان‌های خداترس از خدعه، خیانت، تخلف، چاپلوسی و سایر راه‌های شرک‌آلود برای رسیدن به نفع خود پرهیز می‌کنند ولی افرادی که ترسی از خداوند ندارند این راه‌ها را برای پیروزی و غلبه به کار می‌بندند که باید توجه داشت تا فریب آن‌ها نخورده و بی‌تقوایی آن‌ها را ذکاوت قلمداد نکنیم، باید قوانین را طوری تنظیم و اجرا نمود تا دادگاه‌ها را در محاکمه دروغ‌گویان و متخلفان در انتخابات توانا کند.

عضو فقهای شورا نگهبان نهادهای نظارتی بر انتخابات در کشور را فعال و مقتدر برشمرد و تصریح کرد: اگر شورای نگهبان در هر مقطع و زمانی به رویه و حتی قانونی خلاف شرع و قانون اساسی بربخورد بدون درنگ و بدون توجه به زمان اجرا، آن را قاطعانه لغو می‌کند.

وی ادامه داد: تبصره یکی از قوانینی که به مجلس خبرگان ارائه‌شده بود صریحاً می‌گفت که حتی کسی که مسلمان نبوده و اسلام را نیز قبول ندارد می‌تواند نماینده جامعه‌ای از مسلمانان شود که این در تضاد صریح با قوانین اسلام است.

آیت‌الله مدرسی در ادامه با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) بیان کرد: بنا بر آموزه‌های امام انقلاب(ره) حتی در جلسات تصمیم‌گیری برای کشور نباید غیرمسلمانان را راه داد و تنها درزمانی به جلسات راه پیدا می‌کنند که نماینده عده‌ای از هم‌کیشان خود باشند، اقلیت‌های مذهبی تنها زمانی می‌توانند عهده‌دار نمایندگی باشند که یا اکثریت با آن‌ها باشد و یا عده‌ای هم‌کیشان خود را نمایندگی کنند، و در نمایندگی مسلمانان حقی نخواهند داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: شورای نگهبان این تبصره را باطل و فارغ از توجه به زمان اجرا، آن را برای زمان‌های قبل و بعد باطل نموده است، البته حقوق اقلیت‌ها در کشور همواره به قوه خود و بلکه با ارفاق‌های بسیاری باقی و محفوظ مانده که نظایر آن را در هیچ کجای جهان مشاهده نمی‌کنیم.

این عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: شورای نگهبان تنها قانون را جاری کرده است ولی مصیبت کشور از آنجایی آغاز می‌شود که عده‌ای خود را مرکز و صاحب همه‌چیز پنداشته و با حکم صریح قاضی که چیزی جز حاصل بررسی و قانون مداری نیست طغیان کرده و مصوبه صریح دیوان عدالت اداری را زیر سؤال می‌برند و این امر در درجات بالاتر نفی ولایت و شرک به خداوند را شامل می‌شود.

وی افزود: دولت اسلامی وظیفه دارد تا با روشنگری و دلایل محکم غفلت‌ها را کنار زده و مردم را آگاه کند که البته مؤثر هم بوده و مردم همراه با نظام به‌پیش می‌روند ولی همواره عده‌ای هستند که خود را کور و کر ساخته و چشم و کوش بر حق می‌بندند و باوجود دلایل روشن و صریح، حق را نمی‌پذیرند.

آیت‌الله مدرسی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در راستای بدنام کردن قوه قضائیه و دیگر ناظران بر قانون گفت: اگر در کشوری قوه قضائیه بی‌اعتبار شده و مردم از آن سرباز بزنند آن جامعه محکوم به بی‌ثباتی و نا عدالتی خواهد شد، لذا هر فرد آگاه و روشن‌دل وظیفه دارد تا به کسب آگاهی‌ها پرداخته و دست از روشنگری برندارد.

انتهای پیام/


ارسال شده در توسط باقر نیوز